Ook nog een lastige start

Deel hier je tegenspel problemen/vragen/verhalen.
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Ook nog een lastige start

Post by K-J »

4tallen, 2e divisie

(sp) 86
(ha) AV985
(di) 1064
(cl) A85

Je bent niet kwetsbaar tegen wel en in de eerste hand besluit je deze kaart niet te openen.
In de 4e hand opent de tegenpartij 1 (sp) . Je biedt 2 (ha) waarna de partner van de openaar met 2SA inviteert voor de schoppenmanche. De openaar zwaait af naar 3 (sp) , maar de inviteerder (met een voorgepaste hand) gooit de manche toch vol.

Wat start je?
dirk
Posts: 75
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: Ook nog een lastige start

Post by dirk »

:? Ik durf eigenlijk niet zo goed te reageren.

Hoezo gooit de voorgepaste inviteerder opeens de manche vol? Ik zou aan tafel denken dat er introefwaarde komt in dummy en of wiets van (ha) Hx(xx). Dus een troefstart. En gezien ons systeem zou dat de .... oeps .... (sp) 8 zijn :oops:
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Ook nog een lastige start

Post by Floris »

(sp) 8

"a man gotta do, what a man gotta do..." :(
User avatar
Roelf
Posts: 353
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Ook nog een lastige start

Post by Roelf »

ik doe (cl) A. Mogelijk heeft dummy een (di) bakkleur.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Ook nog een lastige start

Post by Erik »

3 mogelijkheden:
  • * De opps hebben tijdens het bieden meerdere keren gigantisch zitten suffen en net voor de afsluitende pas wakker geworden en wonder boven wonder in de goede manche geëindigd.
    * Er zijn bakken met OI over tafel gegaan
    * De opps zijn gek geworden
Aangezien de eerste twee opties tamelijk onwaarschijnlijk zijn (dan had deze post in een andere rubriek gestaan) is het dus de derde. Dan lijkt het mij vrij zinloos om met een agressieve start de maakkansen voor de leider in zicht te brengen. Ik start dus lekker (sp) 6. De 8 bewaar ik voor dat beslissende moment waardoor ik een goed verhaal aan de bar heb.

@ (sp)8 starters: Werkelijk? Maat gaat helemaal van het padje omdat jij in troef niet volgens de regels bent gestart? Als maat daar niet doorheen kan kijken gaat hij de rest van het spel sowieso niet kunnen lezen.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Ook nog een lastige start

Post by K-J »

............... (sp) H54
............... (ha) B6
............... (di) AB32
............... (cl) V764
(sp) 86............................. (sp) 97
(ha) AV985........................ (ha) H107
(di) 1064.......................... (di) V875
(cl) A85........................... (cl) HB92
............... (sp) AVB1032
............... (ha) 432
............... (di) H9
............... (cl) 103

De tegenpartij heeft een te hoge 4 (sp) uitgeboden (zo klonk het biedverloop ook al). Je kan van top 4 slagen tegen dit contract meenemen, maar helaas is het starten met een aas niet opgelegd (al doet Roelf het zonder enig probleem). Maar jullie doen het allemaal goed door met troef te starten. Sterker nog, hierdoor gaat de tegenpartij zelfs 2 down, omdat de leider nu een maakvariant ziet ( (di) V goed).
Ik moet zeggen dat ik de ruitenstart helemaal niet onlogisch vindt, maar deze start geeft de leider een derde ruitenslag en daarmee zijn contract.
dirk
Posts: 75
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: Ook nog een lastige start

Post by dirk »

Erik wrote:@ (sp)8 starters: Werkelijk? Maat gaat helemaal van het padje omdat jij in troef niet volgens de regels bent gestart? Als maat daar niet doorheen kan kijken gaat hij de rest van het spel sowieso niet kunnen lezen.
Of mijn maat mijn maat al dan niet van het padje is, laat ik maar even buiten beschouwing hier, maar ik weet wel dat haar gezichtsuitdrukking als je (sp) 8 start onbetaalbaar is. :lol:
Post Reply