Het zat zoals gehoopt

Deel hier je tegenspel problemen/vragen/verhalen.
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1440
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Het zat zoals gehoopt

Post by K-J »

2e divisie 4tallen

(dummy)
(sp) HV632
(ha) 9
(di) AH52
(cl) 642
.................. (sp) 1087
.................. (ha) A108732
.................. (di) 7
.................. (cl) HB7

Iedereen kwetsbaar en de (toekomstige) leider begint het bieden met 1SA (14-16), je dubbelt de 2 (ha) transfer, de leider biedt 2 (sp) (driekaart) en de dummy maakt er 4 (sp) van. Partner komt uit met (ha) 6 voor je aas (leider speelt (ha) 4).
Wat speel je na?
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Het zat zoals gehoopt

Post by Floris »

(cl) H

Jullie spelen kleintje plaatje, toch? In dat geval kun je (ha) 6 lezen als van (ha) 65. (Met (ha) HB6 start maat nu de H, toch?)

De leider heeft met (ha) HV nu al heel veel slagen, en kan direct twee verliezers dumpen. Een actieve verdediging lijkt derhalve geboden.

(di) 7 werkt alleen met (sp) A bij maat, en dan nog is het niet down. Klaveren gaat goed met (cl) AVx(x)/ATx(x). Dat ziet er uit als de makkelijkste route naar down. Ik leg (cl) H op tafel.
wouterf

Re: Het zat zoals gehoopt

Post by wouterf »

Eens met Floris
De 6 is zeker van 65 of het is een singleton (kan 1Sa met een 5krt geopend worden?), al is deze kans niet echt groot. Kortom de leider heeft HVBx(x). Snel onze slagen meenemen is dus noodzakelijk.

(di) 7 is enorm verleidelijk maar dit werkt alleen als maat (sp) aas heeft en dan ben je er nog niet (ha aas, sch en een aftroever). Beide zwarte azen kan gezien het bieden niet.
Kl is dus vrij duidelijk de keuze, maat moet maar (cl) aas hebben. (cl) heer of (cl) 7 zijn allebei opties denk ik.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Het zat zoals gehoopt

Post by Erik »

Ik hoop dat het zo zit:
Leider:
(sp) ABx
(ha) HVB54
(di) VB
(cl) Vxx
En KJ heeft al verklapt dat het zo zit.

Dus hebben die twee guppekoppen voor mij weer gelijk ...saai
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1440
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Het zat zoals gehoopt

Post by K-J »

Jammer dat de clou in de reacties er niet helemaal uitgekomen is.
Klaver naspelen is inderdaad het enige logische wat je kan doen. Partner heeft gezien het bieden één mooi plaatje en dat moet (cl) A maar zijn.
Maar.... welke klaver speel je na en waarom?

Laat ik jullie de kaart van de leider geven:

(sp) AB5
(ha) HVB54
(di) V8
(cl) V108

(cl) 7 is dus niet goed genoeg, want de leider gaat de 10 leggen. Je moet eerst (cl) H spelen en dan (cl) 7 en je moet er niet te lang over nadenken. En dan hopen dat de leider het fout doet. Zoals gebeurde 8-)
4 (sp) werd aan 11 tafels gespeeld en werd 9 keer gemaakt (soms zelfs met overslagen).
Post Reply