startje

Deel hier je tegenspel problemen/vragen/verhalen.
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: startje

Post by Floris »

(sp) 2. Zal wel fout zijn gezien de vraagstelling
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: startje

Post by Erik »

Tsja, je kunt redeneren dat LHO niet naar de andere hoge kleur heeft geïnformeerd en dat je dan dus harten kunt starten. De 1 (sp) opening kan in principe gewoon op 76543 gedaan zijn, maar je staat wel mooi voor lul als RHO onder druk 1NT geboden heeft met Ax en RHO met Vx dacht een mooie bijdrage in de stop te hebben. Ik start dus ook maar gewoon (sp)2. Maat is uiteindelijk degene met de entrees.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1438
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: startje

Post by K-J »

Ik kom toch ook niet verder dan een suffe schoppenstart.
wouterf

Re: startje

Post by wouterf »

In paren starten we gewoon met maat zijn kleur, minste kans om een slag weg te geven. Op de site van het ontstein staat een uitstekende clinic van Jan Jansma over parenbridge, dit is zo ongeveer regel nummer 1.

Als maat zeer sterke hartens heeft kan hij 3NT eventueel doubleren (met 4hartens wel speculatief maar goed). Normaliter vraagt dit om een schoppenstart maar lijkt in dit biedverloop veel meer richting hartens te gaan.
roeld

Re: startje

Post by roeld »

Gewoon (sp). Het 1 (sp) bod van maat moet die uitkomst gewoon kunnen verdragen. Maat kan dus 100% zeker niet 76543 hebben.

Misschien kan de vraag zijn welke schoppen je moet leaden. Ik denk dat een kleine schoppen (count, omdat we niet gesteund hebben) simpelweg het beste is. Spelen we ook smith echo's? Dan komt het ook wel goed als maat KQxxx mocht blijken te hebben.
Post Reply