Ruitenboer

Deel hier je tegenspel problemen/vragen/verhalen.
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Ruitenboer

Post by Floris »

Ruitenboer (dus paren)

De tegenpartij heeft er zin in:
1 (sp) - 4 (sp)
4SA - 5 (ha) [twee keycards zonder (sp) V]
7 (sp) - a.p.

Je moet uit van
(sp) B7
(ha) VB2
(di) HB54
(cl) 9832

Je wil graag de downstart vinden (als die er is), want de vorige keer dat je tegen deze leider speelde betichte dit brutale kereltje je van een 'laf doublet' (zie topic 'bridge voor humoristisch uitgedaagden)

Welke wordt t?
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Ruitenboer

Post by K-J »

Tja, ik start suf schoppen (de 7).
Maar het zal wel de (di) B horen te zijn (dat hoort natuurlijk bij dit toernooi :mrgreen: )
roeld

Re: Ruitenboer

Post by roeld »

(sp) 7 is denk ik het veiligst, want ze zullen er wel 10 hebben inclusief AK, dus dat kom ik uit. Daarentegen lonkt (cl) 3 ook. Mede om de kans op (cl) AK bij maat mee te nemen, waarop ik vloekend maat kan uitleggen dat ze dan maar gewoon 'lafjes' moet doubleren. Natuurlijk biedt het bieden de aanwijzing dat zij alle keycards hebben, maar gezien metagameoverwegingen, waarbij mij bekend is dat opponent het maar wat moeilijk vond om 7SA te doubleren met AK, terwijl hij on lead was, acht ik de kans niet verwaarloosbaar dat opponent dit maal 4SA met een renonce bood. Dat is ook de reden dat hij toch naar 7 ging ondanks de preemptieve (?) 4 (sp) van zijn maat. Helaas leidert, maat heeft de verkeerde aas dit keer!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Ruitenboer

Post by Floris »

Floris wrote:Ruitenboer (dus paren)

De tegenpartij heeft er zin in:
1 (sp) - 4 (sp)
4SA - 5 (ha) [twee keycards zonder (sp) V]
7 (sp) - a.p.

Je moet uit van
(sp) B7
(ha) VB2
(di) HB54
(cl) 9832

Je wil graag de downstart vinden (als die er is), want de vorige keer dat je tegen deze leider speelde betichte dit brutale kereltje je van een 'laf doublet' (zie topic 'bridge voor humoristisch uitgedaagden)

Welke wordt t?
Tja... Laat ik beginnen te zeggen dat ik als een aap geboden had:
(sp) AHVT5
(ha) 87
(di) T6
(cl) AHV7

Omdat het 4 (sp) bod van mijn vrouw 12-14 met schoppensteun beloofde (biedsysteem boekje 1) vroeg ik azen om te kijken of er geen twee keycards ontbraken. Toen beide keycards aanwezig bleken te zijn, en mijn vrouw daarnaast nog zeker 5 punten moest hebben, werd ik gek en bood 7 (sp) .

Vrouwlief had echter
(sp) 843
(ha) AH963
(di) A873
(cl) T

Waardoor 7 (sp) nog maakte ook, omdat de hartens 3-3 zaten!

Onze Lieve Heer greep echter resoluut in, want zo veel geluk had ik niet verdiend. De tegenstander moet ongeveer de gedachtegang van KJ gevolgd hebben (er heerst onder de mindere goden het onuitroeibare gerucht dat de Ruitenboerspellen zijn 'gestoken') en kwam na ampele overwegingen (di) B uit :shock: daarmee mijn entree voor de vrije hartens verwijderend...

Gerechtigheid. Overigens was het bieden van 6 (sp) al goed geweest voor 100%... :x
Last edited by Floris on 22 Mar 2017, 13:11, edited 1 time in total.
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Ruitenboer

Post by K-J »

Floris wrote:... en kwam na ampele overwegingen (di) B uit ...
Echt waar?!? :shock:
Ik neem aan dat dit paar met afstand de voorronde gewonnen heeft :D
Post Reply