Eentje van gisterenavond.

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Eentje van gisterenavond.

Post by HenkU »

(sp) --
(ha) J10xx
(di) AJx
(cl) Q108xxx

Butler, links gever, niemand kwets.
  • 1 (di), dbl, pas en nu jij?
  • Stel je probeert 3 (cl) en hoort nu 3 (di) , 3 (ha) en weer pas. Wat nu?
Henk
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Eentje van gisterenavond.

Post by K-J »

1. Het kwaliteits- en vooral het lengteverschil tussen de harten en de klaveren doen de meter doorslaan naar 3 (cl) , maar met 2 (ha) heb ik ook geen problemen. Andere biedingen kan ik me niet voorstellen.

2. Wow, maat is te sterk geweest voor een hartenvolgbod. Dan heb ik wel voldoende voor minimaal een tweetal slempogingen. Eerst bied ik 4 (di) en over het te verwachten 4 (ha) van partner ben ik nog niet weg en doe ik nog een tweede poging met 4 (sp).
O ja, 4 (di) is onmiskenbaar een que voor de hartens, aangezien de situatie mancheforcing is en ik dus 4 (cl) kan bieden als ik interesse heb in een klaverslem.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Eentje van gisterenavond.

Post by Erik »

1) Ik zou toch 2 (ha) bieden (al was het alleen maar om het met KJ oneens te kunnen zijn) :P . Maat belooft minimaal een 4-3 in de hoge kleuren en belooft ook klaverentolerantie, maar om dit klaverbezit nu aanleiding te laten zijn liever in 5 (cl) dan in 4 (ha) te eindigen, vind ik toch wat overdreven. Hoge kleuren eerst.

2) Tja, hier wil ik niet op antwoorden omdat ik dan KJ gelijk moet geven. Er zijn grenzen! :shock:
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Eentje van gisterenavond.

Post by Tijntje »

1. Nog een ander geluid: je kan ook 2 (di) bieden, twee plaatsen om te spelen. Niet dat ik daarvoor zou kiezen; ik doe met KJ mee en bied 3 (cl) .
2. 4 (di) is nu opgelegd. Overigens ben ik wel weg na 4 (ha) .
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Eentje van gisterenavond.

Post by Gary McAlley »

is 2 (ha) forcing in jullie systeem? Als dat niet het geval is (zoals bij ons) zou ik het niet durven bieden. Eerst 2 (di) en vervolgens (ha) introduceren zou denk ik sterkere (ha) beloven. Ik bied 3 (ha) .
Post Reply