Hebben we een fit?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Hebben we een fit?

Post by Tijntje »

Viertallen, niemand kwetsbaar:
(sp) KQx
(ha) xx
(di) AKQJ108
(cl) Kx

-------- -------- (pas) - 1 (di)
(3 (ha) ) - pas - (pas) - ??

Als je doubleert, gaat het (pas) - 3 (sp) - (pas) en dan mag je weer...
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Hebben we een fit?

Post by Roelf »

Pokerface en 3SA bieden. ;)
Hopen dat maat een stopje heeft of blokkade bij ops.
Als ze dubbelen kan ik altijd nog naar 4 (di).
Dit lijkt me geen spel om (sp) in de 4-3 fit te spelen en zelfs een 5-4 fit is mogelijk niet tegen een 4-1 zitsel bestand.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Hebben we een fit?

Post by frank »

Eens met doublet. Ik bied nu 4 (di) . Dat zullen we nog wel maken toch, helemaal puntloos zal maat niet zijn. En anders is de preempt gelukt. Omdat ik eerst gedubbeld heb moet maat maar begrijpen dat hij de schoppens nog een keer in de aanbieding moet doen als hij er 5+ heeft.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Hebben we een fit?

Post by Gary McAlley »

is 3 (sp) bieden ipv dbl hier niet de kleinste leugen? Ik zie wel wat in een 4-3 fit. Kan partner nog wel beslissen of ie er een vierde aan plakt. Na 1 (di) -3 (ha) - pas - pas - dbl - pas - 3 (sp) -pas heb je een lastige beslissing lijkt me.
Vindaloo

Re: Hebben we een fit?

Post by Vindaloo »

Als ik nu 3NT bied heb ik wel wat ik beloof, toch? Geen echte (sp)-fit en ook geen (ha)-stop (anders had ik een rondje eerder wel 3NT geboden).
Last edited by Vindaloo on 31 Jan 2010, 00:21, edited 1 time in total.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Hebben we een fit?

Post by K-J »

Vindaloo wrote:Als ik nu 3NT bied heb ik wel wat ik beloof, toch? Geen echte (sp)-fit en ookm geen (ha)-stop (anders had ik een rondje eerder wel 3NT geboden).
Maar je zal ook niet (ha) xx aangeven denk ik. Ik zou nu een halve stop verwachten ( (ha) Vx o.i.d.)
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Hebben we een fit?

Post by Martin »

Eens met Frank. Ik chicken out naar 4 (di). Ik verwacht niet dat maat nog iets doet, maar zo ja, dan is dat vast goed. Ik hoop 4 (di) te maken. Een onzin 3NT bieden terwijl 4 (di) maakt kost ook al snel 6 impen.
Passen op 3 (sp) is ook een optie, maar het ontneemt partner de kans om de manche te bieden als hij een maximum heeft en ik speel niet graag in 3-3 fits (geef partner eens Axx, xxxx, xx, xxxx).
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Vindaloo

Re: Hebben we een fit?

Post by Vindaloo »

K-J wrote:
Vindaloo wrote:Als ik nu 3NT bied heb ik wel wat ik beloof, toch? Geen echte (sp)-fit en ookm geen (ha)-stop (anders had ik een rondje eerder wel 3NT geboden).
Maar je zal ook niet (ha) xx aangeven denk ik. Ik zou nu een halve stop verwachten ( (ha) Vx o.i.d.)
Een halve stop aangeven in dit biedverloop heeft niet zoveel zin, volgens mij, maar ook als maat het zo opvat zal Bxx bij hem vaak voldoende zijn. Pech als links (ha) AHVxxx(x) heeft (of van 2 honneurs in 6-en met een kleintje start). Alleen moet maat nu niet met xx in (ha) hetzelfde gaan denken (maar in dat geval heeft-ie vast nog wel een ander bod)
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Hebben we een fit?

Post by een domme aap »

Niemand voor pas? Natuurlijk kan dat wel eens verkeerd zijn, maar volgens mij is de kans dat je jezelf in de nesten werkt vele malen groter dan op verantwoorde wijze een plus te halen...

Ik ben niet bang - ik pas.
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Hebben we een fit?

Post by K-J »

een domme aap wrote:Niemand voor pas? Natuurlijk kan dat wel eens verkeerd zijn, maar volgens mij is de kans dat je jezelf in de nesten werkt vele malen groter dan op verantwoorde wijze een plus te halen...

Ik ben niet bang - ik pas.

Ik ben wel bang. Bang dat de tegenpartij denkt dat ze op alles wat los en vast zit maar kunnen schieten. Met dit hartenbezit kan partner gemakkelijk een strafpas hebben en ik wil 'm graag gelukkig houden.
Post Reply