voor het blok!

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: voor het blok!

Post by K-J »

een domme aap wrote:Ik bied ook 6 (ha). En wel zo dat te tegenpartij zeker weet dat we dit gaan halen, zodat ze uitnemen met 7 (di).
Helaas, je speelt tegen Patrick (en KJ) en met (sp) - (ha) xx (di) AHxxx (cl) 10xxxxx geeft hij een lightner doublet, om er vervolgens achter te komen dat hij een loepzuiver Remcootje heeft losgelaten (Remco vdH. doubleerde op het WK jeugd in Gent (lang geleden) fluks 7 (cl) van de tegenpartij, zodat Dennis in zijn renonce zou uitkomen, om er vervolgens achter te komen dat hijzelf mocht starten....).
Het is geen slem voor je. Sterker nog als Patrick klaveren start tegen 6 (ha)! ga je 1400 down. Je maakt niet meer dan je 7 troefslagen:

................ (sp) V10xxx
................ (ha) x
................ (di) V10x
................ (cl) AHVx
(sp) -........................... (sp) AHBxx
(ha) xx......................... (ha) Bxx
(di) AHxxx..................... (di) Bxxxx
(cl) 10xxxxx................... (cl) -
................ (sp) 98x
................ (ha) AHVxxxx
................ (di) -
................ (cl) Bxx

'Misschien' niet het meest fraaie doublet van partner, maar het had zeker strafintenties.
Overigens liep noord tegen ons uit 6 (ha) naar 6 (sp) ..... Dat was 'slechts' 800 down (overigens is 6 (ha) met ruitenstart nog net eentje down).
Op de andere tafel doubleerden Barteld en Roelf 5 (di) en dat ging precies eentje down.
Kees

Re: voor het blok!

Post by Kees »

Eentje om te parkeren. Wellicht tijdens een volgende brainstormsessie met partner toch nog even discussiëren over direct doubleren en strafdoubleren. Persoonlijk lijkt het me handiger om met dit soort handen gewoon te wachten tot de tegenpartij in genoeg problemen is gekomen en dan te doubleren. Zo kun je met hoge kleuren handen direct een doubletje loslaten en met de stevige beulen twee keer doubleren.
Ik blijf achter 6 (ha) staan en kan bij het zien van deze dummy de verleiding om te braken denk ik maar met moeite weerstaan.
Gelukkig zat Dombo Oost-West hier, al had ik hier zelf geen 4SA mee geopend. Weglopen naar 6 Schoppen is ook ontluisterend.
Post Reply