Trim Trouble (deel 2)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Trim Trouble (deel 2)

Post by K-J »

In Trim speelden we 15 x 6 spellen, dus iedereen kreeg z'n portie lastige beslissingen. Remco had het moeilijk met deze oosthand:

Oost/niemand
(sp) AB
(ha) Vxxx
(di) AVxx
(cl) Axx

Remco
Oost.....Zuid.....West.....Noord
1 (cl)....1 (sp).....4 (ha).....4 (sp)
???

KJ en Remco speelden een zwakke SA, dus vandaar dat Remco deze hand met 1 (cl) moest openen.
Maar wat doe je nu?
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Trim Trouble (deel 2)

Post by Martin »

Ik ga 4SA bieden en daarna zo goedkoop mogelijk (ha) bieden.
Ik vind dat 4SA geen azen vragen is, maar een poging om de juiste manche te bereiken.
Als ik daarna maat's 5 laag corrigeer naar 5 (ha), zal dat wel een slempoging zijn. Mocht maat 4SA wel als azen vragen opvatten, dan gaat het gelukkig ook goed.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Trim Trouble (deel 2)

Post by Gary McAlley »

wat belooft 4 (ha) ? En wat zou 2 (ha) beloven? ik zou denken dat partner iets heeft als:

x
AHBxxxx
xxx
xx

en dat ie met een lage H erbij geen 4 (ha) zou bieden. Ik denk dat 5 (ha) wel genoeg is, als het al niet te veel is. Partner kan ook nog wel doubleton (sp) hebben.
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Trim Trouble (deel 2)

Post by HenkU »

Doublet: ik wil door maar weet niet hoe.
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Trim Trouble (deel 2)

Post by HenkU »

Martin wrote:Ik ga 4SA bieden en daarna zo goedkoop mogelijk (ha) bieden.
Ik vind dat 4SA geen azen vragen is, maar een poging om de juiste manche te bereiken.
Als ik daarna maat's 5 laag corrigeer naar 5 (ha), zal dat wel een slempoging zijn. Mocht maat 4SA wel als azen vragen opvatten, dan gaat het gelukkig ook goed.
Het zal wel aan mij liggen maar hoe weet ik nu wat (zeg) ( 5 (cl)) zou zijn?
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Trim Trouble (deel 2)

Post by nijn11 »

Boem 6. Ik ga niet dubbelen - ben veel te bang dat maat past en ik 6 mis. Hangt natuurlijk wel van het soort handen af waar maat 4 (ha) mee biedt (en waarmee bijvoorbeeld 5 (ha) ). En of 2SA nu een sohl-achtige truuk is, en meer van dat soort dingen.
Om met Fermat te spreken: we hebben hier prachtige afspraken over, helaas is het bierviltje te klein om deze te bevatten...
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Trim Trouble (deel 2)

Post by Martin »

HenkU wrote: Het zal wel aan mij liggen maar hoe weet ik nu wat (zeg) ( 5 (cl)) zou zijn?
5 (cl) lijkt mij: "Ik heb voorkeur voor de (cl)'s boven de (di)'s en ik heb geen heel extreme (ha)-kaart." 5 (ha) lijkt me dan een slempoging. Als maat 4SA wel opvat als azen vragen, dan hebben we een leuke discussie na afloop, maar het resultaat hoeft niet slecht te zijn. Met 2 keycards zitten we iig in slem, en met 0 of 1 keycard zullen we wel in 5 (ha) komen, wat niet slecht hoeft te zijn.
Dubbel vind ik te moeilijk voor partner, ik heb 4 troeven mee. (Als je dubbelt speelt als, ik wil naar het 5-niveau tenzij jij dat een heel slecht idee vindt, dan is dubbel niet zo gek, maar dat lijkt mij niet de standaard afspraak).
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Trim Trouble (deel 2)

Post by een domme aap »

Ik bied 5 (ha) en hoop dat dat er in zit. Slam is niet eens dicht tegenover een dichte 8-kaart harten bij de maat - veel te optimistisch en ook zeker niet makkelijk meer te bieden. 5 (ha) kan ook zomaar een goede uitnemer zijn tegen 4SC...
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Trim Trouble (deel 2)

Post by Remco »

Er waren 5 biedingen die ik overwogen heb:
Dbl: Straf, Ik weet alleen niet heel zeker of dat 4Sch wel down gaat.
4Sa: Lijkt me dat dit of een lage kleuren spel is of Slam going met 5Ha, waarnaar je converteert na de lage kleur van partner.
5 (cl) : Serieus voorstel om te spelen ipv 5 (ha) .
5 (di) : Start aangevend tegen 5 (sp) mocht dat nog geboden worden. Of Slem going met (ha) en leuke (di) :?
5 (ha) : Te spelen geen voorkeur voor ruitenstart.

Dbl durfde ik niet met zoveel (ha) 's mee, dus besloot tot 5 (di) . Als maat dit opvat als slem going met (di) 's dan is er niet echt een man overboord en als maat dit inderdaad ook opvat als startaangevend is dat mooi. En wanneer je met KJ speelt dan moet je bijna elk mooi biedmisverstand-creërend-bod doen. Helaas vond KJ dit ook als start aangevend dus zaten we helaas weer eens op een lijn. Aangezien we nauwelijks biedmisverstanden hebben gehad in Trim is of mijn biedtechniek op dat van KJ gaan lijken :( of andersom :P .
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Trim Trouble (deel 2)

Post by K-J »

Remco wrote:Wanneer je met KJ speelt dan moet je bijna elk mooi biedmisverstand-creërend-bod doen. Helaas vond KJ dit ook als start aangevend dus zaten we helaas weer eens op een lijn. Aangezien we nauwelijks biedmisverstanden hebben gehad in Trim is of mijn biedtechniek op dat van KJ gaan lijken :( of andersom :P .
Ik was gewoon een beetje moe zo aan het begin van een vakantieweek. Dan ben ik helaas wat minder creatief dan normaal ;).

Overigens was het enige goede bod in de praktijk doublet. "Natuurlijk" had ik ook zonder het 5 (di) bod de ruitenstart gevonden en met nog wat briljantjes in het tegenspel was 4 (sp) dan voor 500 gegaan en hadden we 3 impen op het spel gewonnen. Nu kostte het spel er helaas 10.
Ik had natuurlijk weer eens een minimum voor mijn bieden:
(sp) xx
(ha) AB10xxxx
(di) xx
(cl) xx

(ha) Hx zit natuurlijk achter mij en (di) H zit wel goed. 5 (ha) dus eentje down.... Wat een prutser is die Remco toch!

Helaas moet ik toegeven dat ik waarschijnlijk ook 5 (di) (of 5 (ha) ) geboden zou hebben.
Post Reply