En wat zou jij doen dan?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

En wat zou jij doen dan?

Post by Erik »

jij kwets, zij niet

pas - pas - 2 (di) * - ??
* Multi

Nu mag jij met
(sp) AHTxxx
(ha) H
(di) HVBT
(cl) xx

Ik heb het met mijn pseudo wetenschappelijke redenatie natuurlijk volledig verknoeid, maar ben benieuwd naar de keuzes van andere mensen. Over 10 dagen ben ik weer terug in Nederland en zie ik jullie reacties graag tegemoet.

oh ja, wij spelen dan toevallig de SF verdediging tegen de multi, maar voel je vrij om je natuurlijke, danwel Lebensohl oplossingen aan te dragen. (maakt het bovendien nog wat uit dat je 15 imp achter staat of niet?)
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: En wat zou jij doen dan?

Post by Martin »

In mijn systeem verzin ik een pseudo-wetenschappelijk (lees botte bijl) 3 (sp) bod. Dat belooft bij mij 16-18 punten met een goede 6-kaart. De SF-verdediging ken ik niet goed, maar kun je dan deze boodschap niet overbrengen met 3 (ha)?
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: En wat zou jij doen dan?

Post by HenkU »

Ik voel wel wat voor 4 (ha) (ja, je leest het goed) en dan doublet over het te verwachten 4 (sp) bod van de tegenpartij.

Serieus: ik denk dat je gewoon niet moeilijk moet doen en 4 (sp) bieden. Maat heeft een paar punten en kaarten maar kan nooit bekijken wanneer hij nu wel of niet 4 (sp) moet bieden. En als het bieden na 2 (di) -3 (sp) -4 (ha) bij je terugkomt, heb je ook geen idee.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: En wat zou jij doen dan?

Post by Roelf »

3 (sp) .
Dit lijkt me een prima omschrijving van mijn kracht. Het lijkt erop dat voor 4 (sp) , maat 2 azen of een aas en troefvrouw nodig heeft en dat zijn ook de handen waarmee ik verwacht dat hij hem vol gooit.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: En wat zou jij doen dan?

Post by Remco »

Je kunt ook beginnen met dbl omdat je te sterk bent voor een normaal volgbod. Het probleem daarvan is dat je het terug krijgt voor 4 (ha) en je dan alsnog 4 (sp) moet bieden maar je je partner niet heb mee laten denken. En hier ben je net niet sterk genoeg voor.
De hand heeft te veel verdediging tegen 4 (ha) voor een direct 4 (sp) bod, maar dus ook niet sterk genoeg voor eerst dubbel en dan 4 (sp) . Dus blijft het intermediate bod van 3 (sp) over wat zo'n soort kaart beloofd (Ongeveer 8 speel slagen met (sp) troef. Ik ben het eens met Roelf dat als maat 2 slagen meebrengt hij moet verhogen).
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: En wat zou jij doen dan?

Post by nijn11 »

Dubbel. Ik heb ook nog ruitens in de aanbieding. En ik ben niet zo heel bang hem voor 4 (ha) terug te krijgen, want ik heb schoppens. Andersom was een stuk vervelender bieden geweest.

En aangezien Erik in het buitenland zit: wie organiseert er binnenkort een spelletjesveiling in zijn huis? ;)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: En wat zou jij doen dan?

Post by Erik »

Allen dank voor de reactie. Gelukkig (voor mij dan) is ogenschijnlijk de spellenveiling niet doorgegaan. Zonder gekrenkt te zijn (mijn trots even daargelaten) ben ik weer terug en zal ik nog even de apotheose van deze thread uit de doeken doen. Ik voel mij nu enigszins gesterkt door jullie keuzes.

Ik was ook niet van plan moeilijk te gaan doen tegenover een voorgepaste partner en wilde gewoon in 4 (sp) eindigen en bood dat dus ook. Het goede nieuws was dat maat 11 punten met o.a. (di) A in vieren meebracht en dat (sp) V in slag 2 links sec viel. Het slechte nieuws was dat maat een 0-4-4-5 op tafel legde en ik dus 4 (sp) speelde daar waar mijn rechter buurman had gedacht 2 (sp) te gaan spelen op B9-zesde. Ik heb mij in alle mogelijke bochten gewrongen maar kwam niet verder dan 9 slagen.

Wat er aan de andere tafel precies gebeurde weet ik niet meer precies. Wel dat de 11 punter daar geopend werd, maar of er nu wel of niet een volgbod gedaan werd met die zwakke schoppens is mij op dit moment totaal onbekend. Skivakanties hebben een prima amnesieve (is dat een woord?) werking op gebeurtenissen daaraan voorafgaand. Is de viertallencompetitie eigenlijk al begonnen? :P
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Post Reply