Bied je nog?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Norbert

Bied je nog?

Post by Norbert »

Eerste hand, kwetsbaar tegen niet.

(sp) xx
(ha) A
(di) AJxxx
(cl) JTxxx

Jij LHO Maat RHO
pas pas 1 (sp) 2 (ha)
dbl 4 (ha) pas pas
???

Twee situaties:
1. Normaal vloeiend biedverloop - bied je nog?
2. Maat denkt lang na voordat ze past op 4 (ha) [ongeveer een minuut] - verandert dat je actie?

Mocht je het niet eens zijn met de eerdere biedingen - ok :) maar het gaat om de situatie zoals beschreven.
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Bied je nog?

Post by Martin »

Of maat nu wel of niet nagedacht heeft, ik dubbel. Maat heeft een opening, ik heb 10 punten en 2 slagen in de verdediging. 4 (ha) zal best een keer gemaakt worden, maar dan moet het spel extreem zitten en moet maat passen op 4 (ha)x. Kortom, passen lijkt me geen redelijk alternatief in deze situatie. Dan laat je je de kaas wel erg makkelijk van het brood eten. (Neemt niet weg dat partner's denkpauze niet echt handig is.)
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Bied je nog?

Post by Erik »

1. Ik herhaal mijn dubbel. Maat had waarschijnlijk een lullig 3e handsje, maar als hij een volledig verdedigingsloze hand heeft moet hij dus maar iets bieden om te voorkomen dat 4 (ha) over tafel vliegt
2. Ik vloek een paar keer inwendig, denk dan heel lang na over wat ik de arbiter moet gaan vertellen (zodra wij goed scoren gaan ze die zeker roepen) en bedenk dan dat ik zonder die denkpauze gehandeld zou hebben zoals bij 1 beschreven en leg dus wederom doublet op tafel. ... vervolgens maakt mijn maat 5 in een minor, oordeelt de scheids aan tafel dat ik fout zat en draait het terug naar 4 (ha) -1, en ga ik in beroep dat ik dan win. Zoiets toch? :P
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Post Reply