een onschuldig *ahum* avondje thuisbridge

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Baka
Posts: 62
Joined: 06 Jun 2009, 14:08
Contact:

een onschuldig *ahum* avondje thuisbridge

Post by Baka »

Op een recente avond thuisbridge -- je kent ze wel, het is eigenlijk best gezellig, maar qua kaarten verandert alles wat je aanraakt in zand -- krijg ik de volgende hand toebedeeld. Ik ben deler en niemand is kwets:
(sp) 4
(ha) AKJxxxx
(di) 4
(cl) Qxxx

Het bieden verloopt als volgt:
1 (ha) - p - 1 (sp) - p
2 (ha) - p - 3SA - p

en wat doe ik nu?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: een onschuldig *ahum* avondje thuisbridge

Post by Erik »

Je hebt nu zeker een 6 kaart beloofd en maat kiest toch voor 3NT, dus een singleton (ha) . Bergen punten want hij ziet wel een perspectief in 3NT ook al heb jij nog maar een punt of 9 beloofd (hij kent jouw openingen) dus wordt het tijd om 6 (ha) op tafel te leggen. Als jij je maat heel erg vertrouwt dan heeft hij 2 hartens en NT geboden om zijn heer te beschermen, dan maakt hij er wel 6NT van
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: een onschuldig *ahum* avondje thuisbridge

Post by Martin »

Ik bied twee niveautjes lager dan Erik. 4 (ha) lijkt me wel voldoende. Als ik partner wil pesten bied ik nog 4 (cl), maar de kans dat 5 (cl) of zelfs 6 (cl) beter is dan 4 (cl) lijkt me vrij klein.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: een onschuldig *ahum* avondje thuisbridge

Post by K-J »

Tegenover een renonce harten speelt 4 (ha) veel prettiger dan 3NT en met elke harten die partner erbij heeft wordt dat gevoel bij mij alleen maar groter. Dus ik ga mee met de meute: 4 (ha) .
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: een onschuldig *ahum* avondje thuisbridge

Post by nijn11 »

Maar wat doet Baka nu...
Ik denk passen.

Zelf zou ik, zeker op een kaartavondje thuis, heel flauw 4 (cl) doen. Dan heb ik tenminste even tijd om de bak met chips aan te vullen of boven een huilend kind te gaan troosten.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Baka
Posts: 62
Joined: 06 Jun 2009, 14:08
Contact:

Re: een onschuldig *ahum* avondje thuisbridge

Post by Baka »

Hehe, helemaal juist nijn, ik paste inderdaad. Ik dacht die avond maar eens rustig aan te doen en mijn maat volledig te vertrouwen... 3NT was... niet het goede contract ;)
Post Reply