Op de ke(e)per

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Jannes

Op de ke(e)per

Post by Jannes »

Piedmont maar weer eens revisited.

(sp) AHxxx
(ha) AHBx
(di) xx
(cl) xx

Maat doet een GF 2 (di) over je 1 (sp) opening, en nadat je je 2e kleur hebt gemeld, trekt ie de 4e kleur van stal. Beetje redundant na een 2-1, maar och. Je biedt 3 (sp) en maat eindigt het bieden met 3NT. Of doe je toch nog wat?

Reactie op Willem: Paren, allen kwets.
Ik ben over het algemeen meer geinteresseerd in 4tallen biedingen, want in paren rommel je toch veel meer aan.
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Op de ke(e)per

Post by HenkU »

Tsja, bekend probleem met 2/1. Je hebt nog wat over maar je hebt geen idee of je maat nu op zoek was naar een hoger contract dan wel naar de juiste speelsoort. Maar goed, zoveel heb ik nu ook weer niet over en ik heb m'n hand meer dan verkocht, dus pas ik nu.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Op de ke(e)per

Post by Erik »

Je bezit een volle aas meer dan je beloofd hebt, dus kan ik me voorstellen dat het wel een beetje jeukt. Aan de andere kant is de hand er nu niet een om warm van te lopen. Jij hebt helemaal niets positiefs bij te dragen aan de klaveren en ruiten van maat, en je eigen kleuren zien er ook niet uit alsof daar met minimale steun van maat ineens slagenbronnen van te maken zijn.
Had je nu

HVBxx
HVB9
VT
B9

of

AHVTx
HVB9
Tx
xx

dan zou ik meer genegen zijn om met 4NT nog een zetje te geven. Nu geloof ik het wel.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Op de ke(e)per

Post by Remco »

Tja maat gaat via 3 (cl) naar 3Sa. Wat betekend 3 (cl) en wat is 2Sa? Beide lijken me om mijn kaart verder te omschrijven. Dus 3 (cl) gevolgd door 3Sa lijkt me een echte kleur en heeft hij dus lichte slem interesse (een punt of 16/17). Hij lijkt een 1264 of 1255 of misschien een 2254. Maar met een misfittende kaart lijkt 3Sa toch hoog genoeg. Als (sp) heer een lage heer ( (di) heer dus) was geweest had ik nu 4Sa geboden.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Op de ke(e)per

Post by nijn11 »

Ik doe wel 4SA hoor.
In vergelijking met wat ik allemaal open is dit een megamaxi
(Megamaxi, Megamaxi, ik ben een echte superheld, die elke boef op aarde velt)

Los daarvan dwingt het maat een slagje meer te halen en niet zo lui af te spelen ;)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply