bieden zonder verwachting

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

bieden zonder verwachting

Post by Gary McAlley »

het is zo'n avond dat vrijwel alles verkeerd uitpakt. het is paren, je bent kwetsbaar en partner opent 1 (ha) .
Je hebt:

Hxx
xx
AHVxxx
Hx

Je biedt 2 (di) en partnet biedt 2H. Hoe verder (tegenstanders passen)?
Kees

Re: bieden zonder verwachting

Post by Kees »

Zonder speeltjes of verdere informatie (is 2 (ha) het bod dat partner doet met een braakhand, is 2 (di) mancheforcing, is nu 3 (di) forcing) bied ik simpel 3SA. Ik kan je zelfs het rampscenario geven:


VBxx
AHVxxx
x
xx


Hxx
xx
AHVxxx
Hx

Er wordt schoppen gestart voor het aas en aangezien die kleur geen toekomst lijkt te hebben wordt er klaveren geswitched. Die zitten 6-3 en je schrijft -300 tussen alle 620s. Partner vraagt waarom je de harten niet steunde.

Maar eerlijk is eerlijk, ik bied 3SA.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: bieden zonder verwachting

Post by Roelf »

Ook al kan ik nu volgens afspraak 3 (di) en 3 (ha) als forcing bieden, 3SA lijkt me hoe dan ook het meest praktische bod. Vooral omdat je met beide zwarte heren het contract graag in je eigen hand wilt hebben.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: bieden zonder verwachting

Post by K-J »

Ik zou ook 3SA bieden. Beschermt de zwarte heren en zou zo maar 10 puntjes meer kunnen opleveren dan de hartenmanche (en het is tenslotte paren).
Ik verwacht overigens wel dat partner niet past mocht hij toevallig een 6 (ha) -6 (cl) in handen hebben ;) .
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: bieden zonder verwachting

Post by Gary McAlley »

het was inderdaad een 1-6-0-6 aan de overkant. 3SA ging over het algemeen meer down dan 4 (ha) . Nogal wat discussie over of ik nu harten had moeten steunen ipv 3SA bieden. Spel leverde overigens een merkwaardige frauduleuze 80% op ws door een of andere invoerfout.
Post Reply