Daisies all around

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Daisies all around

Post by Remco »

Niet tegen wel. Viertallen

Pas - 3 (cl) - ??

A6
A87xx
A98xx
x

Wat te bieden?
Last edited by Remco on 13 Apr 2010, 16:15, edited 1 time in total.
User avatar
Tjebbe
Posts: 91
Joined: 10 Nov 2009, 09:23

Re: Daisies all around

Post by Tjebbe »

Denk dat ik gezien de kwetsbaarheid, een partner die gepast heeft en met alleen 3 azen toch maar een groen kaartje op tafel leg. Misschien dat ik afhankelijk de STOM (state of the match/mind) in een frivole bui 3harten op tafel zou leggen. (is het overigens 4tallen of paren?)
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Daisies all around

Post by een domme aap »

Oef, nu nog bieden met een voorgepaste maat is wel wat ruig. Maar, als ik dan toch bied, dan maar 4 (cl) om weer even de afspraken van de wereldconventie te testen. Niet tegen wel kan me niet zo veel gebeuren, en het is ook niet zo heel gek - misschien hebben we wel een uitnemer tegen 4 (sp)? Al ziet dat er met mijn 3 azen eigenlijk niet naar uit... Alles in me schreeuwt "pas", maar ik ben vandaag bijzonder eigenwijs. 4 (cl) dus.
En, misschien is het wel 6 (di) - tegenover Hxxx, Hx, Hxxxx, xx bijvoorbeeld...
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Daisies all around

Post by Erik »

Ik speel geen wetreldconventie, dus ik pas. Zou ik het wel spelen dan bood ik toch maar 4 (cl) . Als ik pas biedt mijn LT 3NT en start maat toch kansloos klaveren (zo gaat het tenminste altijd bij mij)
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Jannes

Re: Daisies all around

Post by Jannes »

Wat nou? Ik heb een 5-5 met 3 Azen! Ik kijk eerst of links niet 3NT uitstraalt, en daarna doe ik een modified wereldconventie 4 (cl) (toont (di) + Major).

Ach, als maat die dreaded 5-2-3-3 vasthoudt, dan heb ik in ieder geval daisies op mijn kist.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Daisies all around

Post by nijn11 »

Zal ik eens dubbelen? Ik ruik wel wat bloed hier... ik 3 azen, maat de klavers tegen...
De kans dat maat 4 (sp) knalt is niet zo groot, en sowieso heeft hij als hij schoppen biedt vaak een vijfkaart met de lengte vóór zich (aangenomen dat de pre-empter niet een bak schoppens ernaast heeft)

Ja, dubbel is fout dat weet ik. Ik zit naar het bod toe te praten. Maar ik doe het toch :evil:
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Daisies all around

Post by Remco »

Tja maat had:

Hxx
VB9x
H10xx
Vx

Omdat de Harten heer goed zit en 2-2 en de ruitens ook 2-2 is het zelfs 6 (ha) . Dit leek mij niet biedbaar. Mijn partner opende deze baggerhand gelukkig met 1Sa. Na het 3 (cl) volgbod ontstaat er ook wel een leuk biedprobleempje. Is 3 (ha) nu forcing? Of moet je eerst doubleren als negatief? Enz. 3 (ha) lijkt mij forcing.
Post Reply