Doffe ellende in de Ruitenboer (8)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Doffe ellende in de Ruitenboer (8)

Post by Floris »

uitnemen of niet?

N/OW

--------------- (sp)
--------------- (ha)
--------------- (di)
--------------- (cl)
(sp) ----------------- (sp)
(ha) ----------------- (ha)
(di) ----------------- (di)
(cl) ----------------- (cl)
--------------- (sp) 9875
--------------- (ha) VB652
--------------- (di) A753
--------------- (cl) -

1 (ha) - (2 (cl) ) - 4 (ha) - (4 (sp) )
p - (p) - ??
User avatar
Martin
Posts: 570
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Doffe ellende in de Ruitenboer (8)

Post by Martin »

Na mijn zwakke 4 (ha), is er geen forcing pass situatie, dus ik heb maat niet laten meedenken.
Niet dat dat hel veel uitmaakt, maat is waarschijnlijk kort in (sp) (geen garantie, maar wel waarschijnlijk), dus 4 (sp) wordt zomaar gemaakt, ik bied 5 (cl) zodat maat (cl) start mochten ze nog 5 (sp) bieden.
Als 5 (ha) en 4 (sp) allebei 1 down zijn heb ik het verkeerd gedaan, maar als 1 van beide maakt heb ik het wel goed gedaan. Ik vind mijn 4 (ha) bod trouwens niet fraai. Ik heb verdediging en aanvallende kracht. Ik zou eerder 4 (cl) bieden, hoewel dat overboden is, dan 4 (ha).
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Doffe ellende in de Ruitenboer (8)

Post by Erik »

Na mijn zwakke 4 (ha) bod zal doublet nu toch wel iets lightnerachtigs zijn? Aan de andere kant is het ook zomaar 6 (ha) Geef maat -, AHxxx, Hx, xxxxx en het is koud. Dat maakt dat ik toch maar eens met Martin zijn optie meega. 5 (cl). Na het breed uitgemeten debacle tussen Patrick en KJ zal niemand dat meer opvatten als echt. Om met KJ te spreken: "Dat kan niet fout gaan".
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1438
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Doffe ellende in de Ruitenboer (8)

Post by K-J »

Ik ga mee met Martin en bied 5 (cl)
wouterf

Re: Doffe ellende in de Ruitenboer (8)

Post by wouterf »

Om eerlijk te zijn ben ik geen fan van 4 (ha) . De kans dat de opps 5 (cl) of zoals nu 4 (sp) gaan bieden is erg groot waarna maat geen idee heeft hoe het spel zit. 4 (ha) bied ik ook met een singleton en een willekeurige 5krt steun zonder (di) aas.

Ik ben het eens met Martin, direct 4 (cl) is waarschijnljik het beste bod. Dit is weliswaar een beetje (erg)overboden maar geeft maat wel een beter beeld van het spel. Na 4 (cl) zal maat met een gebalanceerde hand doubleren waarna het hopelijk 1 down gaat. Na pas (forcing) heb je een makkelijke 5 (ha) (two-way shot).

Nogmaals 4 (sp) in dit biedverloop is vrij zeldzaam maar 5 (cl) is gezien jouw renonce zeer waarschijnlijk. Hierop moet je anticiperen.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Doffe ellende in de Ruitenboer (8)

Post by Floris »

het hele spel: N/OW

--------------- (sp) 2
--------------- (ha) AH943
--------------- (di) V986
--------------- (cl) B64
(sp) AHVT6 ------------ (sp) B43
(ha) 87 ------------------ (ha) T
(di) T4 ------------------ (di) HB2
(cl) T985 --------------- (cl) AHV732
--------------- (sp) 9875
--------------- (ha) VB652
--------------- (di) A753
--------------- (cl) -

1 (ha) - (2 (cl) ) - 4 (ha) - (4 (sp) )
pas - (pas) - pas


Met een onzekere fit, vier troeven tegen + (di) A wist ik niet 100% zeker of het gemaakt zou worden (misschien zit maat tegen in klaveren?). ik besloot te passen. Achteraf is dat wel een beetje te ver doorgevoerde 4t voorzichtigheid, denk ik zo: 4 (sp) lijkt toch wel heel snel gehaald. 26%. :( ( (ha) A , ruiten na voor (di) B en (di) A)
Post Reply