Dubio

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Dubio

Post by Erik »

Viertallen, allen kwets
(sp) 9x
(ha) AHxx
(di) HVxx
(cl) A9x

1 (di) - 1 (sp)
1NT * - 2 (ha) **
2 (sp) *** - 4NT ****
??

* 15-17, kan nog een 4krt [ bevatten
** Wij hebben Checkback Stayman vervangen door een transfersysteem dat 2 jaar geleden een keer in de bridge is gepubliceerd. 2 (ha) verplicht mij dus tot het bieden van 2 (sp) en kan zwak dan wel MF zijn met een 5+krt.
*** Moet dus
**** Kwantitatief

Welles of nietes?
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Dubio

Post by K-J »

Hmm, heb ik nou een vierkaart [ of niet?
Boeit hier overigens niet. Ik heb geen maximum en ik heb geen schoppenfit. Ik vind het allemaal wel mooi geweest: nietes.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Dubio

Post by Roelf »

pas.
Als p alleen met een 3k (sp) bij mij naar slem wil had hij 3SA of zo kunnen bieden en dan doorbieden over mijn 4 (sp) correctie. Nu inviteert hij dus ook met een doubleton (sp) bij mij naar 6SA.
Ik denk dat het gebrek aan een (sp) plaatje mijn hand net te slecht is. Je zult de (sp) kleur voor 1 of 0 verliezer moeten spelen en zonder plaatje bij mij zal die kans vaak <= 50% zijn. Bv bij AHxxx moeten ze perse 3-3 zitten.
Als de (sp) x de vrouw was een (di) vrouw een x, dan zou ik hem volgooien.
Jannes

Re: Dubio

Post by Jannes »

Ik had laatst een soortgelijke situatie waar ik transfereerde naar mijn Major om daarna kwanti te bieden.

Nu staat het wagonnetje voor een splitsing. Zoekt partner aansluiting in die kleur, of istie een potentiele slagenbron aan het melden zodat je een betere beslissing kan nemen? Het lijkt handig om daar een keer met je maat gedachten over te wisselen, wat de algemene aanpak is.

In eerste instantie ga ik uit van de gezochte aansluiting en leg ik aldus groen op tafel.
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Dubio

Post by Martin »

Eens met de meute. Maat heeft waarschijnlijk een 5323 met 15 a 16 punten. Ik kan nauwelijks een hand in deze range bedenken waarmee 6 koud is, dat lijkt me een reden om op 4NT te passen.
Maat zal wel iets als
(sp) AHVBx
(ha) VBx
(di) xx
(cl) Hxx
hebben gehad.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Post Reply