Gesnuffel

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Jannes

Gesnuffel

Post by Jannes »

Mijn inner Sherlock keek weer eens de andere kant op bij dit spel. Hoe pakken jullie het aan?
Paren, niet kwets.

1NT - pas - ???

(sp) 8xxxxx
(ha) ABTx
(di) x
(cl) xx
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Gesnuffel

Post by Martin »

Ik zou graag staymannen en op een 2 (di)-bod van maat 2 (sp) bieden als een zwakke hand met 4 (ha)'s+5 (sp)'s, maar bij mij is die sequentie inviterend. Daarom transfereer ik maar naar mijn (sp)'s.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Gesnuffel

Post by Erik »

Transfer naar schoppen en als maat de transfer aanneemt lekker passen. Als hij weigert maak ik er natuurlijk meteen 4 (sp) van
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Gesnuffel

Post by HenkU »

2 (ha) en als maat geen superaccept doet, pas, je zit dan in ieder geval in een redelijke deelscore tegenover welke doubleton dan ook. In geneuzel of 2 (ha) in een evt. 4-4 of 2 (sp) in een 6-2 beter is, heb ik geen zin en ik vraag me af of het veel oplevert.
Jannes

Re: Gesnuffel

Post by Jannes »

Ik ben blij dat iedereen 2 (ha) doet. Een paar minuten later schreef mijn maat echter een unsettling +230 op de scoreslip.

Maat had zoiets als:
(sp) VBx
(ha) V9
(di) Hxxx
(cl) AHBx

Okay, ik geeft toe dat die vier (!) overslagen niet nodig waren, maar zelfs tegenover deze matige dummy was 4 (sp) toch geen onaardig contract. Toch?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Gesnuffel

Post by Erik »

Altijd lief van de tegenstanders als ze topslagen laten liggen, maar blijkbaar zit er een hartensnit goed en nadat dat ze troef AH over elkaar hebben te weten te laten vallen heeft maat het ook nog voor elkaar gekregen om de overgebleven (sp) T9 op één hand onschadelijk te maken. :?

Als je deze handen tegenover elkaar zet, dan moet er toch wel "het nodige goed zitten". Draai bij maat de ruitens en klaveren eens om en er moet nog veel meer goed zitten. :cry:

Goed, laten er een paar dwazen in 4 (sp) eindigen, dan moet +230 toch nog steeds 80% opgeleverd hebben? Bovendien heb je toch wel geweldig genoten over de discussie bij de tegenstanders over het in rook opgaan van 2 vaste slagen? :twisted:

Dit spel moet één groot genot geweest zijn
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Post Reply