oefenpotje (1)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

oefenpotje (1)

Post by Floris »

Je speelt vanavond met je 4t-team een oefenpotje tegen een ander 4t-team. Als zuid heb je

(sp) -
(ha) B842
(di) V8542
(cl) H975

West is dealer en niemand is kwetsbaar.

(2 (sp) ) - 2SA - (3 (sp) ) - ??
Jessica
Posts: 265
Joined: 02 Apr 2009, 08:24

Re: oefenpotje (1)

Post by Jessica »

Toch maar dubbel (zeker in het begin van een wedstrijd), al ben ik er wel goed in gedubbelde contracten te laten maken...
User avatar
nijn11
Posts: 719
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: oefenpotje (1)

Post by nijn11 »

3SA. Of het gaat down en 3 (sp) maakt, óf het maakt, óf zowel 3SA als 3 (sp) gaat down. In twee van de drie situaties winnen wij. Na doublet chicken ik maar met redoublet.
3SA maken is zo mal nog niet met 3 potentiële slagenbronnen.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
wouterf

Re: oefenpotje (1)

Post by wouterf »

Tja, in paren een simpel doublet maar nu pas ik toch maar laf. we hebben +- 22punten samen waarvan maat er waarschijnlijk 5-6 in mijn renonce heeft. Lijkt me geen goede manchekansen om eerlijk te zijn. Ik verwacht vaak 50 of 100 op te rapen.
PS: wat voor tegenstanders zijn dit? Ik verwacht namelijk dat de 3 (sp) bieder zijn hand wel heeft, en dus 4krt steun of honneur derde mee heeft (maats schoppenpunten zijn dus niet direct 100%slagen).
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: oefenpotje (1)

Post by Tijntje »

Helemaal eens met Wouter.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: oefenpotje (1)

Post by Floris »

gelukkig zijn jullie het grotendeels met me eens. ik verpaste deze hand met frisse tegenzin en miste zo een koude 4 (ha) .
Post Reply