Doen we nog wat?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Doen we nog wat?

Post by HenkU »

(sp) Q73
(ha) QJT42
(di) 653
(cl) 72

Niemand kwets, viertallen, en na 3 rondjes bieden waarbij iedereen past zijn we aangeland in 2 (ha), waarmee maat 18-20 balanced met maximaal 3 (ha) heeft aangegeven. 1 (cl) -1 (di); 1NT-2 (di); 2 (ha) als je het precies wilt weten. Doen we nog wat?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Doen we nog wat?

Post by Erik »

Uit jouw uitleg maak ik op dat de leider ook nog een doubelton harten kan hebben. In dat geval pas ik lekker. Tegen de tijd dat mijn hartens hoog zijn kan de leider ze niet meer bereiken dus heb ik een totaal waardeloze dummy. Had hij nu zeker 3 hartens gehad dan had ik nog wel een inviteje willen geven met 3 (ha) , maar dat is me nu dus te speculatief.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Doen we nog wat?

Post by nijn11 »

Ik doe nog een 2NT-tje. Maar niet echt van harte. Hangt ook wel een beetje van het wind mee of wind tegen gevoel af.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Doen we nog wat?

Post by Roelf »

ik pas.
Typisch grensgeval, dit lijkt op de situatie van een 8-punter t.o. een 15-17SA.
Zwaar minpunt van deze hand is wel dat als maat een doubleton (ha) heeft, je SA moet spelen zeer waarschijnlijk zonder entrees naar deze hand. Dat betekent dat je de (ha) niet ontwikkeld krijgt en ook geen snits naar je maat toe kunt nemen.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Doen we nog wat?

Post by K-J »

Is er niemand verder die de beginpost van Henk nogal cryptisch vindt?
Ik snap niks van het biedverloop. Speel ik soms een sterke 1 (cl) opening of zo?

Enfin, tegenover een 18-20 SA met maximaal een driekaart harten zeg ik in ieder geval gewoon PAS.
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Doen we nog wat?

Post by Martin »

@Kees-Jan, het biedverloop klinkt alsof het Dutch Doubleton/Poolse klaver is. 1 (cl) is rondje forcing, het 1 (di)-bod bevat de zwakke handen, 1 NT is dan 18-20 waarna je weer Stayman/Transfers speelt. Omdat de transfer niet geweigerd is zal maat wel geen 4 (ha)'s hebben.

Ik pas ook, met dezelfde argumentatie als Willem.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Doen we nog wat?

Post by HenkU »

Goed geraden Martin, het biedverloop is inderdaad pools. Ik zei dus pas, voor 2x -6 in de X-imps. De andere tafels rolden min of meer vanzelf in de manche.
Post Reply