een beslissing op hoog niveau...

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

een beslissing op hoog niveau...

Post by Floris »

...nou ja ... letterlijk dan, want we hebben het hier over de hoofdklasse 4t competitie...


je hebt (niemand kwets)
(sp) A98
(ha) H93
(di) B64
(cl) T984

en het bieden gaat:
(1 (cl) ) - pas - (pas) - 1 (sp)
(4 (ha) ) - pas - (pas) - 5 (di)
(5 (ha) ) - ??
User avatar
K-J
Posts: 1438
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: een beslissing op hoog niveau...

Post by K-J »

Wow, de wereld is gek! Zou west nog een 6-5 kunnen hebben? Dat heeft 'ie met 4 (ha) al verteld. Een 7-6 dan? Is wel heel extreem, maar zou kunnen.
En wat heeft maat? Helaas dat hij niet met één bieding z'n schoppen-ruiten spel kon tonen. 5 (di) heeft 'ie heeft onder druk geboden, maar ik verwacht toch wel een zeskaart ruiten bij hem. Ik ben alleen een beetje bang dat hij slechts 5 schoppens en 6 ruitens heeft en dat hij bij zijn schoppenvolgbod niet goed nagedacht heeft over het mogelijke vervolg.
Pff, lastig. Een beul zal maat niet hebben, dan was 'ie wel begonnen met doublet. En het zit zomaar allemaal verschrikkelijk scheef. Ik denk dat ik maar pas. Ik heb wat verdediging, maar niet genoeg om te dubbelen en ik heb denk ik ook niet genoeg mee om 5 (sp) te bieden, waarbij de schoppen zeker 4-1 tegenzitten en zomaar 5-0.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: een beslissing op hoog niveau...

Post by Erik »

Pas. Ik heb in de verdediging één hele slag en dat is ook het enige dat ik meebreng voor maat. Als maat 11 slagen van top heeft, dan had hij maar met doublet moeten beginnen.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: een beslissing op hoog niveau...

Post by Arnaud »

Hmm, maat is niet gek geworden (uitgangspunt). Ik heb een aas in drieen en een boer in drieen in maats kleur. Ik bied nog 5 Schoppen.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: een beslissing op hoog niveau...

Post by Floris »

W/niemand

Frits
(sp) A98
(ha) H93
(di) B64
(cl) T984

Floris
(sp) BT6532
(ha) A
(di) AHT875
(cl) -

(1 (cl) ) - pas - (pas) - 1 (sp)
(4 (ha) ) - pas - (pas) - 5 (di)
(5 (ha) ) - pas - (pas) - pas

Frits en ik vonden dit allebei een makkelijke (gapende?) pas. Winnend was dat niet. 5 (sp) zit gegoten (6 (sp) lijkt met alleen NZ handen nog redelijk goed, maar zal vaak downgaan op het zitsel.) West had opmerkelijk geboden. Ze opende 1 (cl) omdat ze per se reverse wilde gaan bieden :roll: met:

(sp) H
(ha) VBT762
(di) -
(cl) AHVB65
Post Reply