Ook op hoog niveau

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Ook op hoog niveau

Post by Erik »

Viertallen, niemand
Je mag beginnen met deze hand
(sp) V63
(ha) 5
(di) 8543
(cl) HV875

Lekker makkelijk passen. Links begint met 1 (ha) en maat trekt met 2 (ha) een ouderwetse Michaels van stal. Schoppens en een minor. Rechts besluit daarop maar eens 4 (ha) te knallen. Ik koos toch maar voor 4 (sp) omdat dit nu eenmaal een slagje minder is. Links biedt 5 (ha) en tot je afgrijzen zie je maat ze met 5 (sp) in 6 (ha) douwen wat rechts dus ook braaf doet. Net als je gefrustreerd een paskaartje wilt neersmijten besluit je toch maar een keer adem te halen en na te denken. Maar ja, wat doe je nu?
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Ook op hoog niveau

Post by Arnaud »

Is pas niet forcing, al is dat een beetje gek op deze hoogte. Als ze 6 harten halen hebben wij een hele slechts score. Als ze 5 schoppen hebben uitgenomen en we dubbelen niet dan hebben we een hele slechte score. Helaas weet ik niet welke minor maat heeft (fijn he die Michaels). Ik denk dat ik toch maar gewoon doublet zeg.
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: Ook op hoog niveau

Post by Raoul »

Rechts vond 4 (ha) kennelijk een prima eindcontract. Nu links aangeeft iets over te hebben en bied 5 (ha) . Dan blijkt recht ook iets over te hebben om er 6 van te maken, maar alleen maar omdat 5 (ha) uitgenomen werd?? Het lijkt dat ze te hoog zitten. Ik denk dat een X op zijn plaats is, Mocht slem zitten, is de score al een slechte en maken die paar extra punten van de dubbel niet uit. Dat is wel als je ze 1 down speelt in 5 of 2 gedoubleerd in 6. Ik zou kiezen voor X
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Ook op hoog niveau

Post by K-J »

Ik zou gewoon passen. Ik ben niet het type om frustratiedubbels los te laten (dat ze in slem zitten is ook niet mijn probleem) en dit is geen forcing pass situatie.
Mijn hand is ook niet extreem genoeg om slem uit te willen nemen.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Ook op hoog niveau

Post by Floris »

Nou... ze zijn 6 (ha) ingerommeld. Ik zou nog niet zo gefrustreerd zijn. Ik pas gewoon en zie wel.

Als ze het maken heb ik nog tijd genoeg om te klagen over pech.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Ook op hoog niveau

Post by Erik »

Ik nam de "verkeerde" beslissing en besloot de opps te geloven waarop ik dus 6 (sp) bood, wat door links van een lintje werd voorzien. Toen ging de dummy open en was het ineens allemaal heel hoopvol

(sp) AHB72
(ha) -
(di) H6
(cl) ABT942

Met de schoppens 3-2 en (di)A goed was het contract onverliesbaar.
6 (ha) zou drie down zijn gegaan. Aan de andere kant gingen ze ook -3, ongedoubleerd. 1210 tegen 150 scoorde dus flink.
Ik denk dat ik het toch met de meeste mensen hier eens ben dat ik had moeten passen. Ik heb met 4 (sp) al goed mijn best gedaan en ik moet niet gaan speculeren over de reden waarom maat 5 (sp) bood en de beslissing lekker bij hem laten.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Post Reply