Muiderberg

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Muiderberg

Post by HenkU »

(sp) QJTxx
(ha) x
(di) A
(cl) AKQxxx

Allen kwets, links 2 (ha) (Muiderberg), pas, rechts 4 (ha) en nu jij.

Henk
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Muiderberg

Post by Erik »

Je hebt een 3 loser hand. Als maat (sp) 432 heeft is 4 (sp) een eitje. Dat lijkt mij dan ook een opgelegd bod. Tussen maat en de antwoordende hand moeten nog ruim 18 punten verdeeld zitten. De muiderberg heeft zijn werk gedaan, dat is allemaal niet meer uit te zoeken. In het onwaarschijnlijke geval dat maat (sp) AH bezit moet hij zelf maar beseffen dat hij in de positie is om er nog een schepje bovenop te doen.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Muiderberg

Post by Roelf »

In het onwaarschijnlijke geval dat maat AH bezit moet hij zelf maar beseffen dat hij in de positie is om er nog een schepje bovenop te doen.
Ik vind het helemaal niet zo onwaarschijnlijk dat maat (sp) AH heeft. 4 (ha) kan puur preemptief zijn.
En ik ben er ook niet gerust op dat hij daarmee over 4 (sp) doorbiedt. Immers in deze situatie zijn er heel wat iets minder sterke handen waarmee ik ook 4S bied.

Ik denk dat ik in viertallen toch 5 (cl) doe. Dat heeft als nadeel dat het vaker down gaat (3 topslagen weg), maar als voordeel dat p het eerder ophoogt als dat goed is.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Muiderberg

Post by K-J »

Eens met Willem, ik ga ook voor 5 (cl) (en bied 5 (sp) over 5 (ha) ). Een extra reden om 5 (cl) te bieden is dat de kans groter is dat je in een (sp)-contract troefkort gespeeld kunt worden.
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Muiderberg

Post by HenkU »

In 4 (sp) ben je al troefkort nog voor je goed en wel begonnen bent. De 4 (ha) heeft dat namelijk gedaan op (sp) AK9xxx, (ha) Axxx, (di) x, (cl) xx. Bij ons aan tafel besloot de speelster met deze hand tot 4 (sp) en toen dat van een bandje werd voorzien, om te blijven zitten. Niet echt een succes.
Post Reply