High level decision

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Hugo
Posts: 176
Joined: 04 Feb 2010, 15:00

High level decision

Post by Hugo »

4-tallen niemand kwets
Links trapt af met 1 (sp), p past en rechts 3 (sp) (zwak)
Jij bied dbl, links 4 (sp) en p legt na lang wikken en wegen 5 (ha) op tafel, rechts past.
1) eens met dbl?
2) doe je nog wat na 5 (ha) van p?

(sp) xx
(ha) AHVB
(di) AHBxxx
(cl) x
User avatar
Martin
Posts: 570
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: High level decision

Post by Martin »

Ik had geen doublet geboden, dat vind ik te riskant met een singleton klaver, dan bied ik liever 4 (di) als wereldconventie.

Nu pakt doublet goed uit. Ik weet echter nog steeds niet wat ik moet doen. Ik wil maat niet straffen voor zijn bod, hij had ook 4NT kunnen bieden en een eventueel 5 (cl) kunnen corrigeren naar 5 (ha) . Nu lijkt hij dus niet een echte invite gehad te hebben, maar met
(sp) -
(ha) xxxxx
(di) xxxx
(cl) xxxx
is slem al prima. Aan de andere kant is slem kansloos met

(sp) x
(ha) xxxxxx
(di) Vxx
(cl) HVB

zeker omdat na schoppenstart de klaverswitch zeker gevonden gaat worden. Het is een beetje gokken, maar ik neig naar een laffe pas.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: High level decision

Post by Floris »

zet mij ook maar op voor 4 (di) (wereld). nu ik begonnen ben met doublet en maat heeft 5 (ha) geboden pas ik. ik heb toch geen idee wie er tegen wie aan het redden is...
User avatar
K-J
Posts: 1440
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: High level decision

Post by K-J »

Leuk dat 4 (di) bod als wereldconventie. Natuurlijk bied je dat als je die afspraak speelt, maar veel paren doen dat niet en dan moet je volgens mij wel beginnen met doublet. Op 4 (sp) kan je dan nogmaals 4SA bieden om je extreme 2-kleurenspel aan te geven.
Tja, nu zit je best klem. Hoe groot is de kans dat partner een zwart aas of een zwarte renonce heeft en geen dubbelton niets in schoppen?
Ik weet het niet en vind het te link om partner op zoiets moois te spelen. Ik pas.
Hugo
Posts: 176
Joined: 04 Feb 2010, 15:00

Re: High level decision

Post by Hugo »

Ik paste ook op 5 (ha) , nu kwam links nog met 5 (sp), maat pas, rechts pas, ik doublet 5 (sp) X -2, sloeg uit
Helaas had maat de perfecte hand...
(sp)
(ha) xxxx
(di) Vxxxx
(cl) Hxxx
Post Reply