High level decision 2

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Hugo
Posts: 176
Joined: 04 Feb 2010, 15:00

High level decision 2

Post by Hugo »

4-tallen niemand kwets
Je raapt op:
(sp) Ax
(ha) ATxxx
(di) VBxx
(cl) Hx

Het volgende biedverloop ontspint zich
Rechts start met 1 (sp) , jij volgt 2 (ha) , links 2 (sp) , maat 3 (sp)(harten steun) en rechts 4 (sp)
Onderneem je nog wat?
User avatar
Martin
Posts: 570
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: High level decision 2

Post by Martin »

Maat heeft 3 (sp) gezegd om me te laten meedenken. Dat doe ik dan maar. Ik heb een gebalanceerde kaart, dus ik wordt niet blij als maat 5 (ha) gaat bieden. Dat vertel ik hem door te doubleren.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: High level decision 2

Post by Floris »

zeker! namelijk een doublet "maat ik heb twee schoppens". 3 (sp) creëert immers een FP situatie, waarop ik doorgaans pas met een singleton, doorbied met een renonce en dobleer met een doubleton. Mijn kaart ziet er sowieso vrij doubletterig uit (redelijk gebalanceerd, veel verdediging: 2 azen, matige kleur)
User avatar
K-J
Posts: 1438
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: High level decision 2

Post by K-J »

Partner heeft geen 2e kleur ernaast neem ik aan, want dan zou hij een fitjump geboden hebben. Dus hij heeft een redelijk verdeelde hand en dus ook nog eens de nodige punten. Ik denk dat partner vaak iets als een leuke 4-4-4-1 heeft en zeker tegenover zo'n hand wil ik wel 5 (ha) spelen. Ik pas (forcing), zodat partner met die kaart 5 (ha) kan bieden. Heeft hij toch een dubbelton schoppen dan kan hij 4 (sp) doubleren.
Post Reply