degradatiekaarten revisited (3)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

degradatiekaarten revisited (3)

Post by Floris »

4t/OW/Z

Oost
(sp) 63
(ha) HB73
(di) AB642
(cl) 93

(1 (cl) *) - 2 (sp) - (4 (ha) ) - ??
* 2+
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: degradatiekaarten revisited (3)

Post by K-J »

Maat heeft kwetsbaar tegen niet 2 (sp) geboden. Dan laat ik 4 (ha) niet ongedoubleerd voorbij gaan. Zal heus wel eens gemaakt worden, maar de kans op minimaal -2 is groter.
(maar ik speel dan ook geen "jeugdige" zwakke sprongvolgbiedingen)
wouterf

Re: degradatiekaarten revisited (3)

Post by wouterf »

Pas, niet echt een probleem om eerlijk te zijn.
Ik verwacht niet dat 4 (sp) maakt, en 4 (ha) zal ook niet zomaar over tafel vliegen.
PS: laat me raden, dit is die VB10xxxx van biedprobleem ...
Last edited by wouterf on 28 Mar 2018, 11:20, edited 1 time in total.
User avatar
Martin
Posts: 570
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: degradatiekaarten revisited (3)

Post by Martin »

Ik neem 4 (ha) ook mee. De mogelijke winst is veel groter dan het mogelijke verlies.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: degradatiekaarten revisited (3)

Post by Floris »

Dank mannen! Wat is het een genoegen om te zien dat KJ, Jan, en Martin op net zo'n grafscore afwandelen als wij. Wouter doet het goed, maar die herkende dan ook dat dit de tegenovergestelde hand is van probleem 10! En daar zou in de praktijk Wouter dus bieden en Jan dan doubleren. Dit was het hele spel:

--------------- (sp) 8
--------------- (ha) AT6542
--------------- (di) 3
--------------- (cl) HT654
(sp) VBT9742 ---------- (sp) 63
(ha) 8 -------- Z/ OW -- (ha) HB73
(di) T87 ----------------- (di) AB642
(cl) 74 ------------------ (cl) 93
--------------- (sp) AH5
--------------- (ha) V9
--------------- (di) HV95
--------------- (cl) AVB8

(1 (cl) *) - 2 (sp) - (4 (ha) ) - dbl
(...p) - p - (p)
* 2+

Ik besloot als West tóch maar 2 (sp) te volgen. Ja, we hebben afgesproken dat een preempt met deze kwetsbaarheid en positie wel iets voorstelt, maar ik heb er 7 ipv 6, -800 lijkt zo'n beetje het maximum (en dan is het groot slem voor ze), en het amorfe 1 (cl) leent zich goed voor een preemptieve actie (over bijv een 1 (ha) opening is preempten mijns inziens daarom al iets onaantrekkelijker).

Frist wilde de gebraden kippetjes niet uit zijn mond laten vliegen en doubleerde 4 (ha) . Dit alles tot ongeloof van Erik (zuid) die zijn slemaspiraties met zijn 21 punter maar in de kast stopte, maar gek genoeg geen redoubletkaartje in zijn bak kon vinden ("ze zullen wel heel scheef zitten...").

Met open kaarten houd je 4 (ha) X nog op contract, maar Frits startte begrijpelijkerwijs met (sp) 6. En toen was het +1. wederom gingen er 4 impen naar Dombo doordat aan de andere kant na een 2SA opening West stil was gebleven en Noord niet verder dan 4 (ha) was gekomen.

Toch is de ramp tamelijk gigantisch: stel je voor dat ik pas met West (of Frits niet doubleert), dan gaan NZ zeer waarschijnlijk op slemonderzoek uit. Tegen iets op het 5-niveau of hoger start Frits natuurlijk ALTIJD (di) A (gezien zijn hartenbezit!) en dan gaat 5 (ha) al down!

Brrrr....
Post Reply