rebid vraagje

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
roeld

rebid vraagje

Post by roeld »

BCO - paren; niet tegen wel:

Je raapt op
Q7
832
A97
KQ762

Jij mag beginnen en het volgende biedverloop komt op tafel:

1 (cl) - (pas) - 1 (di) - (1 (sp) )
pas - (pas) - dbl - (pas)
?

Voor welk bod kies je: 1SA, 2♣ of 2♦? Wat is/zijn voor jou de/het verschil(len) tussen pas en dan 1SA of meteen 1SA ipv pas (enkel puntenkracht of ook een verschil qua mogelijke stopper)?
wouterf

Re: rebid vraagje

Post by wouterf »

Vrij simpele 1SA: dit omschrijft gewoon je hand en belooft geen stopper! Door dbl ben je gedwongen te bieden vandaar de 1sa geen stop hoeft te beloven. P kan altijd nog cue's bieden om een stop te vragen.
Direct 1Sa zou wel een stopper (1,5 stop) beloven.
User avatar
K-J
Posts: 1438
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: rebid vraagje

Post by K-J »

Hmm, ik weet niet of ik hier (opgelegd) 1SA zou bieden. Partner had dat ook kunnen bieden als hij een niet zo sterke sans-hand heeft met iets wat op een schoppenstop lijkt. En als partner veel punten heeft of (relatief) korte schoppens dan heb ik liever dat sans in zijn hand zit (of dat we helemaal niet in sans zitten).
Ik zou dus 2 (cl) bieden. 1SA gaat toch niet het eindcontract worden.
Last edited by K-J on 10 Jul 2018, 23:07, edited 1 time in total.
roeld

Re: rebid vraagje

Post by roeld »

Ik bood in deze situatie ook 1SA. Mijn gedachte erachter was dat ik door eerst te passen al heb laten zien dat ik (mogelijk) geen duidelijk rebid had en in ieder geval geen keiharde stop in schoppen. Helaas meende maat dat het een volle schoppenstop moest beloven (1e pas toont enkel 11-12) en bood direct 3SA op T6 KJ95 KQT54 AJ, kwam links ook uit met een kleine schoppen (van Jxx) en haddena OW 6 schoppenslagen en hA voor -2.

In de post-mortem kwamen we ook wel op het gebruik van het cuebid, maar bleef onduidelijk wat de eisen zouden moeten zijn voor dit 1SA bod.
wouterf

Re: rebid vraagje

Post by wouterf »

De eisen zijn vrij makkelijk: het belooft echt geen stop.
Met deze hand heb je nog opties, maar geeft jezelf eens een 4324 zonder schoppenstop?
wat dan? 2kl op een 4krt bieden?
Post Reply