Disaster Area

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Jannes

Disaster Area

Post by Jannes »

Avondje paren in de buurt. Tegenstand deze ronde is van behoorlijke kwaliteit, maar je hebt de wind nog niet kunnen testen want het eerste spel raakt de tafel (niemand kwets):

(sp) AVxxx
(ha) H
(di) HBTxx
(cl) xx

Je opent 1 (sp) , links doet 3 (ha) en je maat past. Houd je nog open?

Edit: links en rechts heb ik de laatste tijd wel meer moeite mee...
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Disaster Area

Post by Martin »

Nee, ik pas. Ik geloof niet in een strafpas bij maat nu ik zelf (ha) heer heb. Het bieden loopt voor mijn gevoel te vaak uit de hand als ik hiermee moet openhouden. Heb ik nu 5 (di) gemist?
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Disaster Area

Post by Erik »

Ik ken mezelf, ik ben met deze handen toch nooit te houden. Ik ben hier niet bang om ze naar 4 (ha) te liften, dus ik bied vrolijk 4 (di) :mrgreen: en ga vervolgens genieten van de vertwijfeling en het ongeloof waarmee maat naar zijn lange klaveren gaat zitten staren ;)
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Tijntje
Posts: 527
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Disaster Area

Post by Tijntje »

Ik haal eerst maar eens een arbiter... eerst biedt rechts voor zijn beurt, daarna past maat voor zijn beurt :?
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Disaster Area

Post by Remco »

Tijntje wrote:Ik haal eerst maar eens een arbiter... eerst biedt rechts voor zijn beurt, daarna past maat voor zijn beurt :?
Misschien was het een paasdrive waarbij er tegen de klok in geboden wordt. :lol:

Laten we maar aannemen dat Jannes zijn vrouwelijkheid even naar boven gekomen is en dat hij het verschil tussen links en rechts even door elkaar gehaald heeft. :evil:
Dan doubleer ik zeker. Een avondje kaarten in de buurt en paren. Dat is zo iets als in een kroeg kaarten. Het bieden moet in ieder geval een paar rondjes duren. Als maat 4 (cl) bied probeer ik equal-level-conversion. Dit laatste zal wel volledig mislukken maar ach het is paren. Ik verwacht met het tegenspelen van 3 (ha) geen score van boven de 50% dus ik stel maar 50% in de waagschaal.
Post Reply