Wat moet ik hier nu weer mee aan.

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Wat moet ik hier nu weer mee aan.

Post by HenkU »

In het kader van de rubriek vreemde problemen:

(sp) AJ109xxx
(ha) 9
(di) --
(cl) Q97xx

Niemand kwets, voor je 1 (cl) (2+), jij 4 (sp), links 5 (ha), pas en 6 (cl). Wat nu?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aan.

Post by Erik »

Pas. Iets met een gans aan een touwtje of zo.
Maat kan wel de 7 in vijven van harten hebben, maar daar ga je de oorlog niet mee winnen. Je wilt dus niet riskeren dat ze naar 6 (ha) vluchten als je doubleert. Het is nooit zeker, maar 2 troefslagen lijk je wel te kunnen maken.
Ik zou zeggen, preëmpt gelukt, ze zitten fout, einde verhaal. (en hopen dat maat niet gaat uitnemen met 6 (sp) )
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aan.

Post by HenkU »

willemm wrote:er staat weer eens niet bij of het paren of viertallen is...

anyway, maat gaat vrijwel zeker 6 (sp) bieden als ik niks doe - in viertallen zal het wel en pas ik nu. In paren zeg ik doublet nu en over 6 (ha) weer doublet (lightner).
Sorry, viertallen. Links past dapper met 7 hartens en een renonce klaver. Maat had ongeveer KQ/KQxx/xxxxx/xx en zei ook pas. De leider had o.a. een singleton schoppen en AKJTxx van klaveren. Na schoppenstart en schoppen door was hij meteen troefkort en hobbelde dit contract zes (!) down. Sloeg uit tegen 5 (ha) x, -2 aan de andere kant.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aan.

Post by K-J »

Hé Henk :D , dat doet me weer denken aan een verhaal van jou uit Loiben dat je ook op een niet kwetsbaar contract +300 schreef en tijdens het uitslaan met je nevenpaar de opmerking maakte "dat je niet durfde te doubleren, omdat je niet zeker wist of het down zou gaan" :lol:
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aan.

Post by HenkU »

K-J wrote:Hé Henk :D , dat doet me weer denken aan een verhaal van jou uit Loiben dat je ook op een niet kwetsbaar contract +300 schreef en tijdens het uitslaan met je nevenpaar de opmerking maakte "dat je niet durfde te doubleren, omdat je niet zeker wist of het down zou gaan" :lol:
Inderdaad. En overigens vind ik nog steeds dat ik daar gelijk had.

Henk
Post Reply