Je hebt:
-
A
AHxxxx
HVTxxx
Vietallen, niemand kwets.
Rechts opent in de 1e hand 2 klaver: Zwak met beide hoge kleuren of iets sterks.
6-6 handje
Re: 6-6 handje
Ik ga beide kleuren maar eens noemen. Ik neem aan dat 4NT nu beide lage kleuren belooft, dus dat bied ik maar. Als 5NT ook beide lage kleuren belooft voel ik daar ook wel voor, want ik ga de kleur die maat prikt nog eentje ophogen.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Ik sluit me bij Martin aan: 4NT en dan de keus van maat eentje ophogen.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
Ik sluit me bij Martin aan: 4NT en dan de keus van maat eentje ophogen.
Goh, het blijft makkelijk antwoorden zo
Goh, het blijft makkelijk antwoorden zo
Ik pas een rondje en bied daarna 5 in hun kleur. Dan kan maat 5SA bieden met zonder voorkeur en dan bied ik 6 , da's tenminste bestendig tegen klaver A, klaver getroefd.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
6 is tenminste bestendig tegen ruitenstart, klaver voor de aas, ruiten getroefdnijn11 wrote:Ik pas een rondje en bied daarna 5 in hun kleur. Dan kan maat 5SA bieden met zonder voorkeur en dan bied ik 6 , da's tenminste bestendig tegen klaver A, klaver getroefd.
Klopt. Maar in dat geval is er al één keer troef getrokken.K-J wrote:6 is tenminste bestendig tegen ruitenstart, klaver voor de aas, ruiten getroefdnijn11 wrote:Ik pas een rondje en bied daarna 5 in hun kleur. Dan kan maat 5SA bieden met zonder voorkeur en dan bied ik 6 , da's tenminste bestendig tegen klaver A, klaver getroefd.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.