Fit of eigenwijs?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Jannes

Fit of eigenwijs?

Post by Jannes »

Allen kwets mag je in de eerste hand:

(sp) HV8xxxx
(ha) H
(di) HBxx
(cl) B

Je opent 1 (sp) en maat verrast je met 2 (di) (gewoon rondeforcing). Jij?
Maakt het overigens nog iets uit of het paren of viertallen is?
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Fit of eigenwijs?

Post by Tijntje »

Eerst maar eens de fit aangeven met 3 (di) (forcing uiteraard). Daarna bied ik 4 (sp) en hoop ik dat dat overkomt. 2 (sp) zou NF zijn en 3 (sp) geeft volgens mij een betere kleur aan.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Fit of eigenwijs?

Post by nijn11 »

4 (cl) , splinter. Geen idee wat de troefkleur is, maar gelukkig weet maat dat ook niet. ;)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Fit of eigenwijs?

Post by een domme aap »

Ik ben een eens met Tijn, en oneens met Nijn. Splinteren met een aasloze hand lijkt me wat overdreven. Als het slam is tegenover deze kaart, moet maat sterven van de azen en gaat is vast zelf wel door na 4 (sp).
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Fit of eigenwijs?

Post by Erik »

Wat wil je spelen met deze hand? 3NT lijkt niet feestelijk en wil je graag 5 (di) proberen? Ik wil met deze hand toch 4 (sp) spelen? 3 (di) bieden lijkt mij dus redelijk zinloos en ook een wat zinvollere hand beloven. En als het 6 (di) is dan zal het toch ook wel 6 (sp) zijn en dan gaat maat na 4 (sp) toch wel verder. Eigenlijk vind ik het een luizige 9 punter maar door de ruitenfit kan ik fijn mijn singletons opwaarderen en hoeft maat niet eens heel veel mee te brengen om dat contract binnen te laten lopen. Zelfs een renonce schoppens hoeft niet eens een groot probleem te zijn. Ik zeg dus: gewoon 4 (sp) op tafel gooien. Dit is niet de hand voor wetenschappelijk geleuter

Ik ben niet eigenwijs :evil: ! (Ik weet gewoon alles beter! :mrgreen: )

P.S. Jannes, deze keer wel even laten weten hoe het afgelopen is?
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Fit of eigenwijs?

Post by Martin »

4 (sp) bieden heeft geen haast, dus ik begin ook met 3 (di) (zowel in paren als in 4tallen). Je zal idd vaak in 4 (sp) eindigen, maar op een mooie dag is het 6 (di), en 4 (sp) is nog niet uit beeld door nu 3 (di) te bieden.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Vindaloo

Re: Fit of eigenwijs?

Post by Vindaloo »

een domme aap wrote:Ik ben een eens met Tijn, en oneens met Nijn. Splinteren met een aasloze hand lijkt me wat overdreven. Als het slam is tegenover deze kaart, moet maat sterven van de azen en gaat is vast zelf wel door na 4 (sp).
Plus dat in veel gevallen troefstart erg vervelend lijkt (en na een splinter krijg je die echt wel als dat goed is).
Jannes

Re: Fit of eigenwijs?

Post by Jannes »

Partner's hand:

(sp) Tx
(ha) Axx
(di) AVxx
(cl) xxxx

Bij mijn nevenpaar ging het bieden: 1 (sp) - 2 (di) - 2 (sp) -a.p. Dood 10 slagen.
Post Reply