slemstart

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: slemstart

Post by frank »

Sorry Cor, na 3 (sp) slaat het biedverloop nog steeds nergens op. De invite wordt aangenomen en dan is het ineens slem? Dan kun je dus nooit in 4 (sp) eindigen. Dus er zal wel wat conevntioneels geboden zijn. En ook de rest mag wel wat meer uitgelegd. Troef heer kan dus niet gevraagd worden? En niet 1 heer, betekent dat 0 of kan 2 ook? Ik ga geen start verzinnen voordat ik het bieden snap. Aan tafel zou ik het vragen, ik denk dat het als aanbieder van het probleem jouw taak is die informatie vooraf te verschaffen.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: slemstart

Post by Floris »

cor wrote:... Je hebt nog steeds paren die via antieke wijze richting slem gaan en dan ook nog eens een oude Blackwoodvariant die pakweg 30 jaar geleden populair was. 0 - 1 - 2 ongelijke kleur - 2 gelijke kleur - 3. De speler met 1 aas weet dan welke aas er ontbreekt als er 1 ontbreekt.
5SA is daarop heren vragen met hetzelfde schema. Dus geen troefheer en troefvrouw vragerij of aanbiederij...
Holy shit! op wat voor club speel jij :lol:

goed maar even serieus: ik start troef. De leider mag het uitzoeken... van de klavers kan hij voorlopig nog niet genieten, en als hij nu binnenloopt op de ruitens zou een ruitenstart (mijn 2e keus) toch niets uithalen.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: slemstart

Post by K-J »

Hieruit blijkt maar weer dat onnauwkeurig bieden soms ook z'n voordelen heeft :D
Overigens zou ik waarschijnlijk harten gestart zijn, in de hoop dat we een hartenslag ontwikkelen voordat (cl) A eruit is. Maar tegen zo'n geschoten slem is de (cl) A start zeker zo slecht nog niet.
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: slemstart

Post by Arnaud »

Hmm, wel mooie truk, met een aas buiten de heren gaan vragen. Dan start de tegenpartij daar tenminste niet mee... (Zeker als je al geen controle biedingen hebt gedaan).
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: slemstart

Post by nijn11 »

frank wrote:Sorry Cor, na 3 (sp) slaat het biedverloop nog steeds nergens op. De invite wordt aangenomen en dan is het ineens slem?
3 (sp) is toch gewoon Lebensohl, en dus forcing? Dat betekent dat jij alle resterende punten hebt. En het dus geen ruk uitmaakt wat je start, als het maar geen harten is.

Maar goed, ik start (di) B want maat heeft gepast op 2 (di) - dbl.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply