6 halen?

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
Vindaloo

6 halen?

Post by Vindaloo »

Viertallen, niet kwets tegen wel. Er ontspint zich een biedverloop dat aan de andere tafel waarschijnlijk niet gecopieerd gaat worden:

-
xxx
Axx
A10xxxxx

partner Rechts jij Links
pas 3 (ha) 4 (cl) (!) 4 (sp)
5 (cl) pas pas 5 (ha)
6 (cl) pas pas dbl
a.p.

Start is (ha) A en je aanschouwt de volgende handen tegenover elkaar:

(sp) 10xxx
(ha) x
(di) HVBx
(cl) VBxx


(sp) -
(ha) xxx
(di) Axx
(cl) A10xxxxx


Links speelt (sp) A na, waarop bij rechts (sp) H verschijnt. Hoe speel je dit af?



-
xxx
Axx
A10xxxxx
Last edited by Vindaloo on 23 Dec 2013, 00:10, edited 2 times in total.
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: 6 halen?

Post by Arnaud »

Lastig zeker nu maar een 5154 verderling heeft.
Vindaloo

Re: 6 halen?

Post by Vindaloo »

Sorry, schopje weggehaald
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: 6 halen?

Post by K-J »

Ik steek over in ruiten en troef een schoppen om te checken of deze inderdaad 8-1 hebben gezeten. Vervolgens troef ik een harten. Als de schoppens 8-1 hebben gezeten snij ik in klaveren. Als deze 7-2 hebben gezeten (en oost nog een schoppenhonneur heeft) dan sla ik in klaveren.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 850
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: 6 halen?

Post by Gary McAlley »

eens met Eelco. Doubleren met (cl) H sec en twee azen lijkt me niet logisch. Je zult daarmee sowieso al blij zijn als het down gaat, kans dat je niet beide azen gaat maken lijkt me lang niet verwaarloosbaar. Dus ik ga snijden.
Vindaloo

Re: 6 halen?

Post by Vindaloo »

Het lijkt er inderdaad op dat snijden het meest kansrijk is. Als je echter dat besloten hebt kun je volgens mij je kansen vergroten door eerst eens wat (ha) 's en (sp) 's heen en weer te troeven. Mocht links de 3e (ha) kunnen voortroeven met de H dan had je het toch fout gedaan. Maar als links nu eens geen hartenplaatje blijkt te hebben dan zit er wel een vreemde preempt rechts als daar ook nog (cl) H bij zit:

H
HVBxxx
xxxx
Hx

Dat lijkt toch meer op een 1-opening. En als links (ha) V blijkt te hebben dan kun je, (cl) H bij rechts plaatsend, je ook afvragen of die dan niet een 'gewone' zwakke 2 (2e hand kwets) heeft. In beide gevallen zou ik m'n plan bijstellen en de klavers slaan.

Bij ons aan tafel sneed de leider onmiddelijk voor mijn maat's secce H (ik had H HBxxxx Bxxxx x). Nu kostte het spel slechts 12 imp (5 (ha)! C aan de andere tafel)
Post Reply