Trials: Part 2

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Trials: Part 2

Post by K-J »

harten A pakken, troef trekken, klaversnit, (cl) A (ruiten weg), klaver troeven, harten troeven en met ruiten eruit en hopen op een honneur sec ergens. Een andere speelwijze, om het contract te maken, is er volgens mij niet. 8-)
Vindaloo

Re: Trials: Part 2

Post by Vindaloo »

Tsja ik zie ook niets beters dan KJ's speelwijze. Kans op een secce (di) honneur rechts lijkt me eigenlijk best groot ( (cl)H goed lijkt me de grootste horde), aangezien links kennelijk geen (di) AH heeft en de opps 9 klavers en 10 (ha) s samen hebben.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Trials: Part 2

Post by K-J »

Als links een renonce ruiten heeft en zeven klavers (dus een 2-4-0-7) kan je hem ingooien met de derde klaverronde (na troef trekken en harten troeven). Je gooit dus een tweede ruiten weg op die derde klaverronde en je laatste ruiten nadat links in de dubbelrenonce is teruggekomen.
Dat is inderdaad een extra kansje dat je kan meenemen. Als links twee schoppens blijkt te hebben en rechts op de derde klaverronde niet meer bekend (of als de schoppens 1-1 hebben gezeten en links acht klavers blijkt te hebben gehad) kan je zo spelen.
Vindaloo

Re: Trials: Part 2

Post by Vindaloo »

K-J wrote:Als links een renonce ruiten heeft en zeven klavers (dus een 2-4-0-7) kan je hem ingooien met de derde klaverronde (na troef trekken en harten troeven). Je gooit dus een tweede ruiten weg op die derde klaverronde en je laatste ruiten nadat links in de dubbelrenonce is teruggekomen.
Dat is inderdaad een extra kansje dat je kan meenemen. Als links twee schoppens blijkt te hebben en rechts op de derde klaverronde niet meer bekend (of als de schoppens 1-1 hebben gezeten en links acht klavers blijkt te hebben gehad) kan je zo spelen.
Gelukkig kun je je dat ook pas realiseren als de 3e (cl) ronde rechts niet bekend wordt.
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Trials: Part 2

Post by een domme aap »

willemm wrote:Start (ha) 10. Plan?
... Maat volgende keer wat lucht geven en gewoon 5 (sp) bieden. :P
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Post Reply