zonder titel

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: zonder titel

Post by Erik »

Er zal wel een addertje onder het gras zitten dat ik mis.

Je mist nu nog AV9 van harten. Het zou natuurlijk kunnen dat oost je heeft geflest voor van AV9x een kleinte te leggen in de hoop dat je de snit herhaalt, maar wat gaat hem dat helpen?

Ik steek dus vrolijk over naar (di)V en speel een kleintje naar (ha)T. Als oost niet bekent, dan een kleintje naar (di)H. Nu niet vergeten om eerst (cl)AH op te rapen en dan voor de derde keer harten op. West kan nu één harten en één klaveren meenemen en als de schoppens ongunstig zitten dan kunnen OW twee schoppens oprapen. Wat west ook nakaart zorgt dat ik het contract maak. Het beste kan west eruit gaan met ruiten maar ik heb mijn contract al binnen. Het gaat om overslagen, maar gezien de setting zijn die totaal onbelangrijk.

Stel dat Oost inderdaad van AV9x gedoken heeft, dan blijf ik harten inspelen. De veilige klaver en ruitenexits zijn dan snel op en dan mag Oost na de 4e hartenronde van de schoppens afspelen. Als west op dat moment nog (sp)A en (cl)V over heeft dan is het volgens mij nooit maakbaar.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: zonder titel

Post by K-J »

Ben het wel eens met Eriks zijn afspel (betwijfel alleen wel of je 3SA gaat maken met (ha) AV9x bij oost). Alleen als west de vierkaart harten heeft neem ik niet (cl) AH mee, maar alleen (cl) A (is genoeg voor 9 slagen). Als ik (cl) H ook meeneem breng ik de dummy in dwang. Ik moet de schoppens dan inkorten tot Hx en dan is het best wel irritant als west (aan slag met (ha) A) een kleine schoppen naspeelt.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: zonder titel

Post by Floris »

cor wrote:Waarom heeft je maat 5 (sp) /4 (ha) aangegeven? Hij heeft het toch andersom?
waarschijnlijk heb ik dit spel met Frits gespeeld en ging het weer eens mis met de relays :lol:
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: zonder titel

Post by Tijntje »

Floris wrote:waarschijnlijk heb ik dit spel met Frits gespeeld en ging het weer eens mis met de relays :lol:
Dat klopt dan wel met het schimmige biedverloop :twisted:

Maar deze hand zal bij jullie niet mis gaan, lijkt me... zuid heeft een 1NT-opening en dan vragen jullie toch als noord de zuidhand op?
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: zonder titel

Post by nijn11 »

Gezien het foutieve bieden van maat zou ik in slag 3 een kleine schoppen naar de B spelen. Slimmigheid uit schimmigheid.
Gaat helemaal fout omdat rechts AV10xx, AV9x, xxx, x heeft, maar dat mag de pet niet rukken. Maar... als dat A10xxx is, maakt links de V (van Vx) en speelt gegarandeerd ruiten na. Nu kun je veilig het hartensnit herhalen.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply