Start gevraagd (2)

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Start gevraagd (2)

Post by Eldert »

Viertallen tegen BCIJ, na de eerste helft sta je meer dan 40 impen voor.

Je linkertegenstander moet uitkomen en heeft:
(sp) KQT92
(ha) V87
(di) 864
(cl) 98

Na het biedverloop
Z -LinkerOpp- N - O
1 (ha) -1 (sp) - 4 (ha) - P
p - p

Wat zou je starten als je hem was?
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Start gevraagd (2)

Post by Floris »

(sp) V

wij spelen Ace attitude - King count. in dit geval prefereer ik om de attitude bij partner te horen en start ik dus met (sp) V.

PS. veel mensen spelen Ace attitude - King count. maar lang niet iedereen weet dat het dan ook heel handig is om af te spreken dat je van HVtralala ook met de V mag starten, en dat maat daarop attitude aangeeft.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Start gevraagd (2)

Post by Remco »

Het bieden is redelijk lomp gegaan dus ik verwacht nog best wel wat punten bij mijn maat. Hij lijkt erg kort in harten maar hij durf ook geen 4 (sp) aan dus hij heeft veel in de lage kleuren.

Een (sp) -plaat is saai echter als het contract down moet heb ik misschien een introever nodig en dan is (cl) een long shot, maar dat is het enige redelijke alternatief lijkt me. Hopelijk breek je hiermee de (cl) kleur niet helemaal open voor de leider. Verder is het wel grappig om voor een (cl) introever te opteren want dan gaat de leider minder snel de troef vrouw bij jou zoeken.
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Re: Start gevraagd (2)

Post by Eldert »

Remco krijgt de bonus.

Er werd klaver gestart, dus ik dacht dat ie een aftroever wilde. Ik snee over de vrouw aan de andere kant. Niet lang genoeg over nagedacht en onnodig down.

Maar schoppenheer starten lijkt redelijk standaard..
Post Reply