speelplan gevraagd

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: speelplan gevraagd

Post by Floris »

pfff 2 (sp) ! En dan lomp 3SA!? Naja, ik moet t ermee doen ;) .

Voorlopig ziet het er nog slecht uit. ik moet sowieso 3+ schoppenslagen maken. En zij lijken het tempo te hebben...
West lijkt gestart van (cl) AVBx(x) of (cl) VB9x(x). Even goed opletten op het signaal van Oost dus!

Als Oost AAN seint, duik ik. ik krijg dan 10 tegen 1 klaveren door naar de (cl) A, waarna Oost klaveren door zal spelen. Die 3e klaverronde ga ik nemen. vervolgens ga ik (sp) A verdrijven. Met de schoppens niet beroerder dan 4-2 en anders de ruitens 3-3 ben ik dan binnen.

Als oost AF seint heeft duiken geen zin: 10 tegen 1 dat ik dan namelijk een vervelende hartenwitch krijg. zelfs met (ha) H goed heb ik daar niets aan. Ik pak dan dus de eerste klaverronde en ga weer (sp) A verdrijven. Ik hoop op (sp) A bij West en (cl) AVBx(x), of (sp) A bij Oost en de klavers 'dan maar' 4-3.

Als West onverhoopt gestart is van (cl) Vx dan zijn er nog steeds niet zo veel problemen...
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: speelplan gevraagd

Post by Martin »

@Floris: mijn tegenstanders duiken (sp) A wel eens, dan heb ik maar 1 schoppenslag, ook als ze netjes 3-3 zitten. Ik ga ervan uit dat de tegenstanders in deze situatie hun distributie in schoppen kunnen aangeven.

De echte kansen zijn daarom vrij klein, de enige zeker entree die je hebt is in schoppen.
Ik tel voorlopig 1 schoppen, 1 harten, 3 ruitens en 1 klaver. Vrij weinig zekere slagen dus.
Als harten heer links zit, dan kun je daar alleen van profiteren via een ingooi of door direct harten aas en harten na te spelen. Dat laatste faalt als je harten doorkrijgt, je hebt dan maar 2 hartens, max 5 ruitens en 1 klaver terwijl zij al 2 klavers, 2 hartens en schoppen aas kunnen oprapen.
Kortom, ik hoop op 5 ruitens, 1 klaver, 1 schoppen en 2 hartens (of eventueel 1 harten en 2 klavers).
Mijn gevoel zegt dat ik klaver heer gelijk moet nemen en 5 rondjes ruiten moet gaan spelen (in noord 1 harten en 2 schoppens weg) en dan een ingooi moet gaan verzinnen (Werkt bijv. als oost (sp) A, (cl) A en (ha) H heeft.)
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: speelplan gevraagd

Post by Floris »

Martin wrote:@Floris: mijn tegenstanders duiken (sp) A wel eens, dan heb ik maar 1 schoppenslag, ook als ze netjes 3-3 zitten. Ik ga ervan uit dat de tegenstanders in deze situatie hun distributie in schoppen kunnen aangeven.
oeps... :oops: Ik zit weer te slapen: niet op de communicatie gelet... Ergo: eens met Martin! 8-)
Post Reply