Clubavond

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Clubavond

Post by K-J »

Ik ga natuurlijk de ruitensnit nemen en omdat het een probleem is zal (di) H fout zitten en duikt oost de eerste ruitenslag. Als ik in slag 1 (sp) V heb genomen en oost (aan slag met (di) H) heeft nog een schoppen, dan zal 'ie die naspelen en dan ga ik down omdat west naast z'n schoppens een hartenaankomer heeft.
Ik kan natuurlijk in de eerste slag (sp) B duiken en de tweede schoppen nemen met (sp) A. Helaas heeft de tegenpartij (met (di) H fout) dan ook vijf slagen en ben ik dus down in 3SA. Ook als oost (met bv. (ha) H10xx op het idee komt om harten te switchen, gaan we in die kleur drie slagen verliezen en 3SA niet maken. Allemaal in de veronderstelling dat (di) H fout zit.
De schoppen duiken zorgt er dus niet voor dat de maakkansen van 3SA vergroot worden. Het zorgt er waarschijnlijk wel voor dat ik m'n downslagen beperk (als (di) H fout zit). Echter, in een parenwedstrijd is het best duur om (sp) V als slag op te geven als (di) H gewoon goed zit, want met de (di) 3-2 met de heer goed heb ik na deze start gewoon 10 slagen.
Alles afwegend ben ik dan maar gewoon domme Henkie: ik neem (sp) V, neem de ruitensnit, herhaal deze, ga veel down en ben benieuwd hoe ik het anders had moeten doen.
Post Reply