from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (7)

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (7)

Post by Floris »

Verplaats je in de schoenen van de Dunne, en speel af

paren, niemand kwets

(sp) A743
(ha) HB
(di) HB4
(cl) AHB2


(sp) B82
(ha) AV63
(di) T97
(cl) 543

biedverloop: west past, noord begint met een 16+ 1 (cl) , en jij geeft (na doordrammen van Noord) je verdeling aan, en Noord stopt je in 3SA.

de eerste slagen:
West start (sp) 6, (sp) 3, (sp) H, (sp) 2
Oost retourneert (sp) 5, (sp) 8, (sp) 9, (sp) 4
West speelt (sp) V, (sp) A, (ha) 7 (af), (sp) B

nu jij.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by Erik »

Veel te ingewikkeld voor mij. West zal best nog punten hebben dus die laatste schoppen krijgt hij toch wel binnen. Ik speel nu 2x harten en (cl)A. Dan ga ik eruit met schoppen en snij ik alles dat west naspeelt.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by K-J »

Hmmm, (ha) HB cashen zorgt ervoor dat ik mijn communicatie aardig om zeep heb geholpen. Dat doe ik dus niet. Maar wat dan wel? Ik denk dat ik maar simpel (cl) AH en klaver na doe. Als de klavers gunstig zitten heb ik nu drie klaverslagen en hopelijk komt oost aan slag en gaat hij mij een slag cadeau doen. Speelt 'ie harten dan hoop ik dat de hartens vallen, steek ik dus over in harten, neem m'n hartens mee en speel ruiten naar de boer.
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by Martin »

Door mijn onvolprezen biedsysteem lig ik achter op het veld. Het veld zal 2NT openen met de noordhand, en na (puppet) stayman in 3NT belanden. Hiertegen moet oost starten en die zal niet van (sp) H5 starten. Elke start in een minor lijkt gunstiger, tenzij oost (di) V heeft.
Ik ga er dus maar even vanuit dat (di) V fout zit, anders heb ik waarschijnlijk toch al een slechte score. Dan lijkt het niet zo gek om nu (di) 4 na te spelen. Als Oost (di) Aas niet heeft zal hij (di) V vrijwel zeker duiken. In dat geval komt West aan slag met (di) A, die zal zijn (sp) wel meenemen, en speelt dan iets na. Oost moet iets weggooien, maar nu heb je de nodige kansen om je contract te maken. Zeker als je de (afwezigheid van) denkpauzes van oost goed interpreteert. Als oost nog een (ha) wegdoet, durf ik (ha) B wel over te nemen en als er snel een (cl) weggaat snijd ik straks in (cl).
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
wouterf

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by wouterf »

Ik zie ook niet veel maakkansen
Ik kan me niet voorstellen dat (ha) 7 van een 4krt is, je gaat toch niet iets als (9/10)7xx afbreken met een vierkaart in dummy, zou wel eens een belangrijke stop kunnen zijn. Ik verwacht eerder dat Oost 5-6 hartens heeft, gezien zijn Hx in (sp) . Ik denk dat (cl) op 3-3 spelen de beste kansen geeft.

Ik ga dus voor de kl, nu nog beslissen of ik AH sla of oversteek in ha en de snit neem. Je verliest al vrij zeker 3sch en ru Aas, dus snijden is denk ik beter. (ha) heer en (ha) boer overnemen met het aas en kl naar de boer . Zit (cl) V fout dan moet Oost iets nakomen, hopelijk (di) onder het aas of (ha) voor de V in dummy. Zit (cl) V goed dan speel ik AH van boven en als ze dan 3-3 zitten kun je met (sp) eruit en West hopelijk dwingen de ruitens aan te breken. Nu nog de ruitens goed taxeren. Waarschijnlijk laat ik klein naar de 10 lopen.

Al met al geen goede kansen (kl 3-3, kl V goed en ru goed taxeren). Misschien wel zo klein dat je beter (ha) HB kunt cashen en direct (sp) terug op de keeper moet spelen. Dan krijgt je in elk geval een snit cadeau. Misschien kun je dan het aantal downslagen beperken, belangrijk in paren.
User avatar
Roelf
Posts: 353
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by Roelf »

Ik neem (ha) HB mee en dan de (cl) van boven. Ik hoop dat oost (cl) Vxx heeft en (di) aas.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by Floris »

Floris wrote:Verplaats je in de schoenen van de Dunne, en speel af

paren, niemand kwets

(sp) A743
(ha) HB
(di) HB4
(cl) AHB2


(sp) B82
(ha) AV63
(di) T97
(cl) 543

biedverloop: west past, noord begint met een 16+ 1 (cl) , en jij geeft (na doordrammen van Noord) je verdeling aan, en Noord stopt je in 3SA.

de eerste slagen:
West start (sp) 6, (sp) 3, (sp) H, (sp) 2
Oost retourneert (sp) 5, (sp) 8, (sp) 9, (sp) 4
West speelt (sp) V, (sp) A, (ha) 7 (af), (sp) B

nu jij.
Dit vonden wij echt een lastig afspelprobleem. Jullie blijkbaar ook, gezien de veelheid aan verschillende speelwijzen. Ik denk overigens dat het wel erg naïef is, om te denken dat Oost zijn 4-kaart harten bij de eerste de beste gelegenheid zou afbreken... die (ha) 7 zal toch wel 'the idle fifth' zijn?

Alles overwegende lijkt mij de speelwijze van Martin het meest kansrijk. Aan tafel was het natuurlijk allemaal erg lastig, en de Dunne speelde zoals Roelf. Links had helaas niet het gedroomde zitsel:

Paren, W/-
-------------- (sp) H5
-------------- (ha) T9754
-------------- (di) V85
-------------- (cl) T98
(sp) A743-------------- (sp) B82
(ha) H8---------------- (ha) AV63
(di) HB4---------------- (di) T97
(cl) AHB8-------------- (cl) 543
-------------- (sp) VT96
-------------- (ha) 82
-------------- (di) A632
-------------- (cl) V76

1 (cl) * - (pas) - 1 (di) * - (pas)
1 (ha) * - (pas) - 2 (di) * - (pas)
2 (ha) * - (pas) - 2SA * - (pas)
3SA - a.p.

Door de gekozen speelwijze ging 3SA -2 voor -100 en een lelijke 11% :cry:
Last edited by Floris on 13 Apr 2016, 20:48, edited 2 times in total.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by Floris »

Floris wrote:Verplaats je in de schoenen van de Dunne, en speel af

paren, niemand kwets

(sp) A743
(ha) HB
(di) HB4
(cl) AHB2


(sp) B82
(ha) AV63
(di) T97
(cl) 543

biedverloop: west past, noord begint met een 16+ 1 (cl) , en jij geeft (na doordrammen van Noord) je verdeling aan, en Noord stopt je in 3SA.

de eerste slagen:
West start (sp) 6, (sp) 3, (sp) H, (sp) 2
Oost retourneert (sp) 5, (sp) 8, (sp) 9, (sp) 4
West speelt (sp) V, (sp) A, (ha) 7 (af), (sp) B

nu jij.
Dit vonden wij echt een lastig afspelprobleem. Jullie blijkbaar ook, gezien de veelheid aan verschillende speelwijzen. Ik denk overigens dat het wel erg naïef is, om te denken dat Oost zijn 4-kaart harten bij de eerste de beste gelegenheid zou afbreken... die (ha) 7 zal toch wel 'the idle fifth' zijn?

Alles overwegende lijkt mij de speelwijze van Martin het meest kansrijk. Aan tafel was het natuurlijk allemaal erg lastig, en de Dunne speelde zoals Roelf. Links had helaas niet het gedroomde zitsel:

Paren, W/-
-------------- (sp) H5
-------------- (ha) T9754
-------------- (di) V85
-------------- (cl) T98
(sp) A743-------------- (sp) B82
(ha) HB---------------- (ha) AV63
(di) HB4---------------- (di) T97
(cl) AHB8-------------- (cl) 543
-------------- (sp) VT96
-------------- (ha) 82
-------------- (di) A632
-------------- (cl) V76

1 (cl) * - (pas) - 1 (di) - (pas)
1 (ha) * - (pas) - 2 (di) * - (pas)
2 (ha) * - (pas) - 2SA * - (pas)
3SA - a.p.

Door de gekozen speelwijze ging 3SA -2 voor -100 en een lelijke 11% :cry:
Post Reply