BBO

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
wouterf

BBO

Post by wouterf »

Je speelt een keer een avond op BBO met wat junioren en deze komt langs. Niet heel erg moeilijk maar ik vond hem erg fraai.

W/NZ
(sp) AV109x
(ha) Bxx
(di) Ax
(cl) HV8

(sp) Bxxx
(ha) AVxx
(di) Bx
(cl) xxx

Biedverloop
(2 (di)) -2 (sp) -(3 (di)) -3 (sp) //
(pas)- 4 (sp) ap.
Start (di) H

Hoe speel je af?
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: BBO

Post by K-J »

Als ik het goed begrijp is noord de leider en start oost met (di) H, terwijl zijn partner een zwakke twee in ruiten geopend heeft. Klopt dat? Dat zou betekenen dat west een zwakke twee heeft geopend op de 10 in zessen (oké, het zijn junioren) of dat oost de heer is gestart van H-derde.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: BBO

Post by Floris »

K-J wrote:... Dat zou betekenen dat west een zwakke twee heeft geopend op de 10 in zessen (oké, het zijn junioren) ...
Vorig jaar in de 2e divisie was er iemand die een preempt op 3-niveau losliet op 8xxxxx (met AHVB9 erachter). Wie was dat ook al weer...?
wouterf

Re: BBO

Post by wouterf »

Ja in juniorenland kan dit allemaal prima
Was overigens van Hxx, zwakke 2 was V10xxxx
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: BBO

Post by K-J »

Oeps, vergeten te reageren op dit leuke afspeelspel. Is iedereen het vergeten of heeft niemand een idee.
Dat laatste kan ik me voorstellen, want ik vind het allemaal niet opgelegd pandoer.
Ik zou waarschijnlijk (di) H een rondje zakken, omdat ik west niet graag aan slag zie (vervelend klaveren door m'n HV heen). De 2e ruiten neem ik en ik neem direct de hartensnit (kleintje naar de vrouw). Als die houdt neem ik de schoppensnit. Als die fout zit hoop ik maar dat (cl) A goed zit of dat er nog wat moois gebeurt met harten en klaveren (lukt alleen allemaal niet als oost (cl) A een rondje duikt).
wouterf

Re: BBO

Post by wouterf »

Helaas niet veel reacties zie ik, jammer

Dit was het spel
---------------N (sp) AV109x
----------------- (ha) Bxx
----------------- (di) Ax
----------------- (cl) HV8
(sp) Hxx -------------------------- x
(ha) xx --------------------------- H109x
(di) V109xxx -------------------- Hxx
(cl) 109 -------------------------- ABxxx
----------------- (sp) Bxxx
----------------- (ha) AVxx
----------------- (di) Bx
----------------- (cl) xxx

Dit speelwijze van KJ werkt prima. De truc is om oost in te gooien met klaveren om ofwel harten in te spelen ofwel in de dubbelrenonce te spelen. Duik de eerste (di) , speel (ha) naar de vrouw en (sp) B, schoppen naar de 10 en (sp) aas. Nu weet je eigenlijk zeker dat (cl) aas fout zit (junioren spelen eigenlijk altijd zeer zwakke preempts) dus speel je (cl) heer en (cl) vrouw om de eventueele dubbelton entree bij west weg te werken. OW maken 2 klaveren en 1 ruiten voor precies contract.

Merk overigens op dat je erg weinig entrees hebt, te weinig om te snijden op sch en 2x klaveren naar HV te spelen.
Post Reply