Analyze this

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Analyze this

Post by Tijntje »

BCO-clubavond, afgelopen vrijdag:

Code: Select all

       Q9
       K1053
       75
       108532
AJ10764       2
AQ7           J986
K             AQ1064
J64           AKQ
       K853
       42
       J9832
       97
Het is paren. Noord is gever, NZ zijn kwetsbaar. OW bereiken, zonder tussenbieden, een NT-contract. Hoeveel slagen kunnen ze double dummy halen? En maakt het uit in welke hand het zit?
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
Kees

Re: Analyze this

Post by Kees »

Als het in de westhand zit, dan kunnen ze niet beginnen met harten door je aas heen. In dat geval kun je de schoppens ontwikkelen voor 4 schoppenslagen, 1 harten, en 6 minors. Dat zijn er 11. Maar ik neem aan dat jij er 12 wilt hebben.

Bij hartenstart uit zuid zie ik niet hoe ik 12 slagen kan halen. 11 lijkt al tricky, maar je hebt wel een soort extended menace in schoppen en ruiten. Alleen veel te weinig entrees in de juiste hand. Als ze ruiten na tikken lukt het allemaal net niet. Anders kun je werken naar de volgende eindfiguur

(harten heer en schoppensnit verloren), 3 hartenslagen, 3 klaveren, dus met vijf kaarten over is dit de eindfiguur:


ABxx -
- -
H AVxxx
B A

Hx
-
Bxxx
-

Je kunt helaas niet genoeg druk zetten, denk ik. Dus voorlopig ga ik voor 11 slagen in west en 10 in oost.
Denk straks verder.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Analyze this

Post by Roelf »

Voor 4 (sp) -slagen moet je volgens mij eerst het aas en dan een kleintje na doen.
Dat zou ik met dichte kaarten niet verzinnen.
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Analyze this

Post by Martin »

Een (di)-start vanuit Noord kan ook vervelend zijn. Je kunt dan de (sp)'s niet ontwikkelen omdat je te weinig entrees hebt.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Analyze this

Post by nijn11 »

Kees wrote:Als het in de westhand zit, dan kunnen ze niet beginnen met harten door je aas heen.
Wel? Dan heb je toch vanzelf een 2e en een 3e hartenslag?
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply