gewoon slecht

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

gewoon slecht

Post by K-J »

2e divisie 4tallen

O/NZ
(sp) 82
(ha) AH1093
(di) VB983
(cl) 2

(sp) HB104
(ha) -
(di) A6
(cl) HV108743

Biedverloop:

............KJ................Patrick
Oost.....Zuid.....West.....Noord
2 (ha).....3 (cl)....3 (ha).....3SA
pas.......4 (cl)....dbl.......a.p.

2 (ha) is Muiderberg, maar de hartenkleur kan ook langer zijn dan 5.
Kees-Jan vond z'n hand te extreem om te passen op 3SA, het zou zomaar nog 6 (cl) kunnen zijn (eens?).
West kon zich niet beheersen terwijl we in een forcing biedsituatie zaten en besloot (gelukkig?) 4 (cl) al te grijpen.

West start (ha) 2 (1e, 3e 5e). Wat wordt je speelplan?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: gewoon slecht

Post by Erik »

Op (ha)AH een ruiten en een schoppen weg, daarna harten getroefd. (di)A en met (cl)H eruit. Als rechts nu 5-5 (ha) / (di) heeft gehad zit links nu toch ingegooid? En als we een slag cadeau hebben gehad gaan we gewoon door met hoge troeven spelen toch? Ik kan niets slimmers bedenken dat een maakkans heeft. Als links er nog met ruiten uit kan zie ik die in elk geval niet.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Martin
Posts: 570
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: gewoon slecht

Post by Martin »

Het biedverloop vertelt erg veel over het zitsel. Oost heeft voor zijn 'muiderberg' precies 5 hartens gehad en 4 of meer ruitens. Hij heeft al matige (ha)'s dus de kans op (di) Heer bij oost lijkt erg groot.

De dubbelaar heeft klaver ABx(xx) en daarnaast zeker schoppen A en ik verwacht ook schoppen vrouw.

Ik neem harten AH mee, en gooi 2 schoppens weg, daarna speel ik (di) V voor. Als die houdt troef ik een harten, en ga eruit met (cl) H, als west ruiten naspeelt, neem ik die, en ga eruit met (cl) V en nog een klaver. (tenzij de (cl) 5-0 zitten, dan West mag zijn klavers meenemen maar moet mij de schoppens brengen.

Ruiten aas eerder meenemen heeft het risico dat die afgetroefd wordt terwijl west er altijd uitkan met (sp) A en (sp) na wat maar 1 slag kost. Dus west meer dan 1 keer ingooien heeft geen zin.

Ik verwacht 1 down te gaan, maar als west maar een 3-kaart (cl) heeft gehad ga ik het misschien nog halen ook.


Mocht oost kunnen zien dat hij (di) V moet dekken van (di) Hxxxx (zou knap zijn, want normaal duik je echt van Hxxx of Hxxxx), dan moet ik een beetje gaan gokken hoe ik het ga spelen.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: gewoon slecht

Post by Floris »

Eens met Martin. Aan tafel ben ik vast zo dom om WEL de ruiten te willen strippen waarbij (di) A vrolijk wordt afgetroefd...
Post Reply