Biltcliffe coupe

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Biltcliffe coupe

Post by HenkU »

_________ (sp) KJ10x
_________ (ha) xx
_________ (di) AQ
_________ (cl) 98764
(sp) x
(ha) xx
(di) Jxxxx
(cl) AKQJ3

Jij LHO CHO RHO
-- -- -- 2 (di)
Pas 2 (ha) Pas 2 (sp)
3 (cl) Pas 3 (ha) Pas
4 (ha) 4 (sp) Pas Pas
Dbl Pas Pas Pas

Lijkt het er sterk op dat ze na 2 (sp) niet meer verder willen, bieden ze toch de manche. Je besluit hem mee te nemen en komt uit met (cl) K, voor 4, 2 en 10. Signalen zijn omgekeerd, dus maat heeft (cl) 52 of (cl) 2 sec. Wat nu?
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Biltcliffe coupe

Post by Roelf »

Ja, (ha) na lijkt me normaal.
Onze eventuele (cl) en (di) slag lijken niet gauw weg te kunnen lopen, de (ha) slagen wel.

De Biltcliffe Coup?
Was dit spel soms de inleiding tot de beruchte schermutselingen in het trappenhuis van onze toenmalige speelzaal aan de Biltstraat? :lol:
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Biltcliffe coupe

Post by HenkU »

Biltcliffe coupe is vernoemd naar een broeder Biltcliffe: de tegenstander lijkt in een deelscore te gaan
passen (noord's pas over 3 (cl) zal wel het einde van het NZ bieden zijn) maar de tegenstander houdt het nog even open en even later zitten ze in een gedoubleerde manche. Vervolgens wordt niet het juiste tegenspel gevonden en het contract gemaakt. Tot nu toe zijn we hard daar naar op weg :D
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Biltcliffe coupe

Post by nijn11 »

Maar maar maar... harten na geeft toch juist de leider het tempo om op (ha) V een ruitje te kiepen?
Doe mij maar een troefje.

Eh... of een ruitenintroever aan maat geven?
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Biltcliffe coupe

Post by frank »

Welke ruitenverliezer hebben we het eigenlijk over? Ik zie hem niet. De leider dwingen de snit te nemen lost niet echt wat op. Ik neem aan dat het om het voorkomen van het weggooien van de hartenverliezer op de ruiten gaat.Dus harten oprapen. Maar dat lijkt zo logisch dat het wel niet goed zal zijn. Dus zal de clou wel zijn dat maat ruiten en harten heeft en dat de leider na de ruitensnit zijn laatste klaver weggooit op ruiten aas.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Biltcliffe coupe

Post by K-J »

Ik vind het voorbeeldhandje van Willem wel erg passen bij het bieden. Dus de leider heeft:

(sp) AVxxxx
(ha) Vxx
(di) xxx
(cl) x

Aangezien wij niet meer aan slag komen is dit het moment om door die (di) AV heen te spelen. Ik speel dus als een speer ruiten na.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Biltcliffe coupe

Post by K-J »

willemm wrote:
K-J wrote:Ik vind het voorbeeldhandje van Willem wel erg passen bij het bieden. Dus de leider heeft:

(sp) AVxxxx
(ha) Vxx
(di) xxx
(cl) x

Aangezien wij niet meer aan slag komen is dit het moment om door die (di) AV heen te spelen. Ik speel dus als een speer ruiten na.
maar harten na is natuurlijk net zo goed met dit zitsel en ik denk dat er meer handen zijn waarbij harten na goed is dan ruiten na.

Maar gezien HU's commentaar zal ik het wel mis hebben
??? Als ik nu harten naspeel dan verdwijnt uiteindelijk (di) V op (ha) V en kan de leider zijn ruitenlosers vertroeven in de dummy. Toch?
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Biltcliffe coupe

Post by K-J »

:oops:
Ahum, even over het hoofd gezien!

Hmm, dan zie ik inderdaad geen nadeel in het naspelen van harten.
Brrr, ben ik het weer eens met Willem. :shock:
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Biltcliffe coupe

Post by HenkU »

Om hem af te ronden. Ik had die introever ook ff over het hoofd gezien. Aan tafel speelde maat een beetje lui klaver na en dat was hem dus niet. De leider troefde in, trok troef en speelde harten Q na van QJx. Einde verdediging.
Post Reply