Even tegenspelen.

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Even tegenspelen.

Post by HenkU »

(sp) A9xx
(ha) xx
(di) KJ
(cl) KQ109xx
_____________ (sp) J108xx
_____________ (ha) x
_____________ (di) xxx
_____________ (cl) Axxx

Na 2x pas open je 2 (sp) (zwakke 2, kan op een 5 kaart), links 3 (cl) , pas en 3NT rechts. Einde. Je komt uit met (sp) J. Na enig gepieker legt de leider het aas, maat de vrouw en de leider klein. Uit de dummy komt nu een kleine klaver, klein, boer en nu jij?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Even tegenspelen.

Post by Erik »

Doorgaan met schoppens is zinloos omdat je geen entree meer hebt. De leider heeft dus (sp) Hxx en is de vraag waarom hij zijn entree voor de klaveren wegspeelt. Ergo (di) H is ook een entree en de leider heeft dus zijn 9 slagen wel. Je kunt de aas nu een rondje ophouden, is nooit fout, maar de leider zal echt wel 2 klaverens hebben anders had hij die boer wel onder de heer gegeooid. Je zult toch hartens moeten switchen en slagen rapen. Zo niet dan ben je mooi gepiepeld door de leider.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Even tegenspelen.

Post by K-J »

Henk, is het viertallen of paren?
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Even tegenspelen.

Post by HenkU »

K-J wrote:Henk, is het viertallen of paren?
Viertallen. Toptraining oost om precies te zijn
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Even tegenspelen.

Post by Roelf »

Henk, mag een van die 14 kaarten uit de dummy weg :D
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Even tegenspelen.

Post by HenkU »

Sorry Roelf, hartje te veel in de dummy.
Erik wrote:Je kunt de aas nu een rondje ophouden, is nooit fout.
Dat is heel fout. :D

De leider had namelijk Kx/xxx/A109xx/Jx. Toen de (cl) boer hield, speelde hij ruiten naar de heer en ruiten terug, om vervolgens 9 slagen te claimen.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Even tegenspelen.

Post by K-J »

Zeker nu ik het antwoord heb gelezen van Henk ben ik het weer volledig eens met Willem (gewoon altijd eens met Willem).
Maar hoe moet ik kunnen bedenken dat partner met (ha) AHVBxxx (en blijkbaar ook nog (di) V en (sp) V) als openaar past?!? :shock:
Dat hij met een vierkaart (ha) AHVB en verder niks alleen maar past wil ik wel geloven, maar dan heeft de leider een zeskaart harten en kan hij dus geen zes ruitens oprapen. Dus Erik heeft toch wel een beetje heel erg gelijk dat je (cl) A een rondje kan zakken.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Even tegenspelen.

Post by Roelf »

(ha) AHVxxxx met 2 vrouwen en dan passen, en als dat al een vergissing was, over 3 (cl) nog een keer passen? Ik zou eens naar een andere maat gaan omzien. :roll:
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Even tegenspelen.

Post by nijn11 »

Roelf wrote:(ha) AHVxxxx met 2 vrouwen en dan passen, en als dat al een vergissing was, over 3 (cl) nog een keer passen? Ik zou eens naar een andere maat gaan omzien. :roll:
Om maar te zwijgen over de pas op 3SA
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply