Snit of squeeze

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
Kees

Snit of squeeze

Post by Kees »

Je hebt

xx
HVBxxxx
xx
Vx

en je opent maar eens 3 harten.
Partner vraagt azen en legt vervolgens aan in 7 harten.

Voor de verandering wordt er geen troef maar klaveren 10 gestart.

Dit is de dummy

A8
Axx
AHVx
ABxx

Als er in slag 1 niet getroefd wordt kun je dit contract altijd halen. Als de snit goed zit dan kan je die nemen. Als de snit miszit en de ruitenlengte bij klaveren heer dan heb je een ruiten/klaveren dwang en als de ruitenlengte niet bij klaverenheer zit, dan heb je een dubbele dwang (schoppen/ruiten en schoppen/klaveren), met schoppen 8 in de laatste slag.
Helaas kun je die drie speelplannen niet echt lekker combineren.
Wat doe je ?

En als bonusvraag, hoe speel je af na troefstart en hoe speel je af na schoppenstart ?
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Snit of squeeze

Post by nijn11 »

Kees wrote: ... Partner vraagt azen ...

... Dit is de dummy
A8
Axx
AHVx
ABxx
...
Hmm.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Snit of squeeze

Post by nijn11 »

Spelen op (cl) H derde fout kan trouwens ook, als de ruitens niet erger dan 4-3 zitten (brr) of je niet troef A32 hebt en ze niet 3-0 zitten.
En bij Hxxx? Hmpfr... Klaver aas, troef, troef, ruiten A, ruiten H, ruiten V (klaveren V weg), klaveren getroefd, kleine harten oversteken, klaveren getroefd, veel troeven blablabla.... gaat niet werken zeker...
(talentloze poging tot combikans Hxx en squeeze)

Ik ga maar weer werken. Daar ben ik ook niet goed in, maar het betaalt tenminste.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Snit of squeeze

Post by Martin »

Wat de beste speelwijze is te moeilijk voor mij, maar een dubbele dwang met (sp) 8 als laatste slag lijkt me wel wat ;-). Ik ga iig niet in slag 1 snijden, ook niet tegen goede tegenstanders. Klaver start met de heer erbij is zeker niet gek, aangezien (cl) aas waarschijnlijk in dummy komt en de snit dus goed zit voor de leider, maar dat geldt evenzo voor een (sp)-start. Je kan nog wel iets aan informatie winnen. Als je weet hoe de troeven zitten lijkt het waarschijnlijker dat de (di)-lengte aan de kant van de korte troeven zitten, en aangezien ik verwacht dat (cl) heer rechts van me zit, kan ik op basis daarvan kiezen voor de (cl)- (di) of de dubbele dwang. Misschien dat ik later nog eens na ga denken over de bonusvragen.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Post Reply