starten na een raar biedverloop

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: starten na een raar biedverloop

Post by nijn11 »

(sp) V, om (hopelijk) een entree bij maat te forceren. (di) H zou ook kunnen, maar geeft sneller iets weg (vooral omdat je 10 ook gaat vallen)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: starten na een raar biedverloop

Post by K-J »

Hoewel het bij een biedprobleem waarschijnlijk niet de goede start is, start ik met (een normale?) (ha) V. Iets anders starten, zodat partner harten kan inspelen is alleen goed als op die manier (ha) H er volledig uitgesneden kan worden of dat de hartenstart van mijn kant precies de negende slag weggeeft.
De kans dat we (ha) H er zonder hartenstart volledig uitsnijden lijkt me klein, dan moet de leider (ha) Hx hebben of partner (ha) 10x. De kans dat we de negende slag weggeven is een groter gevaar, maar dat kan ook met een andere start gebeuren. Ik hou het dus toch maar op de hartenstart (al verwacht ik hier op het forum wel de nodige meewarigheid over me heen te krijgen :roll: ).
dirk
Posts: 75
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: starten na een raar biedverloop

Post by dirk »

Ik had zelf het idee gisteren dat de 3SA-bieder (ha) Hx(x) zal hebben en daarnaast een aas in (sp) of (di) . Gezien de eerdere pas zal ze niet heel veel punten hebben en dus niet alle kleuren netjes dekken. Na een pas biedt ze na een hartenbod van LFO wel opeens 3SA. Als de klaveren lopen geef je met een (ha) v start de negende slag cadeau. De twijfel was voor mij meer of je (ha) aas op tafel legt in de hoop dat maat begrijpt dat je niet een af/aan-signaal of een aantal wil horen maar een lavinthal-signaal of dat je maar gewoon in (di) of (sp) moet starten. Zelfs als je de wel gedekte kleur inspeelt, moet na de klaverlawine nog een negende slag ontwikkeld worden. En dat lukt niet in harten als de leider die zelf moet aanspelen.
Geen idee of deze redenatie enig hout snijdt, dus we zijn benieuwd naar de reacties van de deskundigen ;)
Post Reply