wat is de downslag?

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Gary McAlley
Posts: 850
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: wat is de downslag?

Post by Gary McAlley »

Waarom neemt leider de (ha) met A? Zou p kwetsbaar 3 (ha) bieden met (ha) V10xxxxx?

Ik weet overigens niet goed wat ik geboden had met (ha) HV10xxxxx. tja wellicht ook wel 3 (ha) .

ik probeer (sp) H mee te nemen.

ho wacht es, bovenstaande klopt natuurlijk niet, leider kan nog (ha) Ax gehad hebben. hoe haal je zo'n post weg?
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: wat is de downslag?

Post by Arnaud »

Tsja lastig, maat had je kunnen helpen maar deed dat blijkbaar niet. Wat gooide maat weg op de tweede troef? Suf een harten?

Als maat heeft:
xx
HVT9xxx
x
xxx

dan is een schoppen afgooien wel heel informatief (nadat je aan slag bent met klaveren heer zie je op schoppen aas dat maat er twee had, je hoeft niet meer te gokken).

Als maat heeft:
x
HVT9xxxx
x
xxx

dan is in dit geval schoppen weg ook goed, maar kan me eerder voorstellen dat je die ene bewaart.

Ergo ik speel schoppen heer na,als dat mis is dan geef ik maat de schuld dat ie me niet helpt ;).
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: wat is de downslag?

Post by een domme aap »

Maar, de oplossing ligt toch in de klaverkleur? Partner geeft een oneven aantal aan, dan zal ie er wel 3 hebben. Heeft mijn maat nu een 1-8-1-3? Dan zal ie toch wel 4 (ha) hebben geboden? Ik speel mijn maat dus maar op een 2-7-1-3 en speel harten na. Ik leg mijn maat daarna wel uit dat ie het me wat gemakkelijker kan maken door idd een schoppen weg te doen van zijn doubleton, zoals Arnaud voorstelt.
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: wat is de downslag?

Post by K-J »

Ik zou (sp) H gestart zijn (hoe kan je nou in hemelsnaam niet starten met een extra lange royal flush :shock: ). Daarna zou ik geprobeerd hebben om (sp) A te cashen. Dus ik had dit probleem nooit gehad :lol:

Verder ben ik het helaas eens met Dennis
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: wat is de downslag?

Post by Arnaud »

Ja das wel een leuke: wat doet het veld (velen doen toch wel als KJ) en sta je voor of achter. Met schoppen aas/heer is het of direct down of direct gemaakt. Je kunt nu met het veld meespelen door schoppen na te spelen of proberen veel punten te halen met harten na.

Maar het punt is dus: doet je maat met HV8ste (vrijwel) altijd 4ha, zoja dan moet je nu idd harten na spelen. Zo nee dan speel ik schoppen (denk dus dat ik met Thailo toch maar harten speel).
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: wat is de downslag?

Post by een domme aap »

Maar, ook na (sp) H uit kan je nog harten switchen. Lijkt me zelfs goed spel, omdat je dan op twee paarden wedt. Het lijkt me wel te zien dat je nog met (cl) H aan slag gaat komen om daarna de goede kleur na te spelen...
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Post Reply