viertallen: gaat contract maken voor alles?

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: viertallen: gaat contract maken voor alles?

Post by Arnaud »

Volgens mij mag je wel snijden, (dan heb je toch 12 slagen en win je een imp?)
Zou echter wel in slag 1 de aas leggen en 5x harten spelen. Wie weet zie je een aantal ruiten verdwijnen. Als je dan klaveren boer speelt en die zit onverhoopt fout is er een kansje dat ze nog maar 3 ruiten kunnen oprapen (of dat ze schoppen naspelen).

Hangt ook een beetje van de tegenpartij af. Bij sommige opps geeft kleintje plaatje/aanmoedigend geen 90 maar 51% kans op een plaatje aan, maar nu er geen schoppen is gestart...
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: viertallen: gaat contract maken voor alles?

Post by nijn11 »

Je kunt ook te veel moeite besteden aan 1 imp. Gebruik je energie in een viertallenwedstrijd verstandig. Ik zou zeggen: raap 9 slagen op en maak een opmerking dat je goed weg bent gekomen omdat die sukkels niet met ruiten zijn gestart. Levert veel meer impen op (het spel erna, dan).
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: viertallen: gaat contract maken voor alles?

Post by K-J »

Ik vind het een hele rare klaverstart. Die vent (m/v) heeft toch schoppens geboden? Waarom komt 'ie er dan niet mee uit, maar start 'ie wel van één of andere 3/4x (cl) V? Het kan zomaar iets korts zijn waar 'ie van gestart is. Ik ga zeker niet in de eerste slag snijden op (cl) V. Ik timmer inderdaad eerst maar eens 5x harten en ga dan beslissen wat ik ga doen in de klaveren al naar gelang het weggooien van de tegenpartij.

Verder ben ik het ook helemaal eens met de denkwijze van Nijn :shock:
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: viertallen: gaat contract maken voor alles?

Post by Tijntje »

Yes, wees blij dat ze niet de eerste 5+ ruiten oprapen en neem gewoon saai ende duf je 9 slagen mee. Next!
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
Vindaloo

Re: viertallen: gaat contract maken voor alles?

Post by Vindaloo »

Je moet bovendien nog een kwartiertje extra rekenen, want als er aan de andere tafel geen (di) gestart wordt en (cl) V goed zit gaat 4 (ha) fluitend +2, behalve als de (cl) 's 5-0 zitten, dan is met (cl) -start 4 (ha) 1 of 2 down. Misschien is er zelfs wel gedoubleerd voor de (cl) -start. Of misschien is er wel gedoubleerd voor de (cl) start, maar is die niet gevonden. Als het om dit soort marginale bedragen gaat moet je alles meenemen. (toegegeven, van Vxx43 met de 4 starten is een beetje raar als je K-P start.

Vervolgens gaan we uitslaan:

Ik: "Spel 23: tsja, 2 down in 3NT, ik sneed op (cl) V. Ze had (cl) 4 voor (sp) 4 aangezien"
Nevenpaar: "Ach, wij gingen voor 800 in 4 (di) "...

Nevenpaar:" op spel 24 1100 binnen. Links opent 2 (sp) op boertje-vijfde en..."
Ik: "Geannuleerd, tijdsoverschrijding. Ze waren echt zooooo traag..." :oops:
Last edited by Vindaloo on 17 Feb 2011, 12:35, edited 2 times in total.
Post Reply