spelen op het junioren NK

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

spelen op het junioren NK

Post by Floris »

N/-

(sp) V97
(ha) 97
(di) BT5
(cl) VT985


(sp) A4
(ha) AHT5
(di) H98642
(cl) A

het ietwat geïmproviceerde biedverloop:
pas - (1 (di) !) - dbl - (pas)
2 (cl) - (pas) - 2SA - (pas)
3SA - (pas) - pas - (pas)

na de 1 (di) -opening (3+) zat ik nogal vast... we maakten van het biedverloop bovenstaand brouwsel. (is iedereen het overigens eens met dit biedverloop?)
West start met (sp) B, V, H, A. ik besluit toch maar de ruitens aan te vallen en begin met een kleine ruiten... helaas, die zitten 0-4, en oost neemt mijn (di) B over met zijn V. Hij retourneert (cl) 6 voor jouw secce Aas...

wat nu?
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: spelen op het junioren NK

Post by nijn11 »

Links heeft klaveren gesignaleerd, I presume? De natuurlijke switch lijkt me toch harten

Anyway, de handen lijken me redelijk uit te tellen: rechts Hxxx, VBx, AVxx, xx; links BT8x, xxxx, -, HBxxx; zoiets. Ruitje afstaan, schopje naar de 9 (als zij dat al niet doen) en klaar.

Jammer dat je niet met (di) 9 bent begonnen.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: spelen op het junioren NK

Post by K-J »

Het heeft geen zin om iets anders te spelen dan ruiten (bv. schoppen), want je hebt toch geen entree in de dummy. Als de tegenpartij zo briljant is om na (di) V, (cl) H en (sp) 10 mee te nemen en mij vervolgens in m'n hand plakt, tja dan is dat een gevalletje helaas pindakaas. Als ze die niet meenemen heb ik misschien nog wat vage ingooikansen, maar ik verwacht hier eigenlijk gewoon -1 te schrijven.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: spelen op het junioren NK

Post by Floris »

DE OPLOSSING:

N/-

------------- (sp) V97
------------- (ha) 97
------------- (di) BT5
------------- (cl) VT985
(sp) BT86 ------------- (sp) H532
(ha) 8642 ------------- (ha) VB3
(di) - ------------------ (di) AV73
(cl) HB732 ------------ (cl) 64
------------- (sp) A4
------------- (ha) AHT5
------------- (di) H98642
------------- (cl) A

biedverloop:
pas - (1 (di) !) - dbl - (pas)
2 (cl) - (pas) - 2SA - (pas)
3SA - (pas) - pas - (pas)

West start met (sp) B, V, H, A. ik besluit toch maar de ruitens aan te vallen en begin met een kleine ruiten... helaas, die zitten 0-4, en oost neemt mijn (di) B over met zijn V. Hij retourneert (cl) 6 voor jouw secce Aas...

ik speelde nogmaals ruiten. Oost dook een keertje en speelde toen (ha) V terug (niet goed, de laatste ruiten retourneren is beter), die ik nam met de (ha) H. Dit was de situatie nu:


------------- (sp) 97
------------- (ha) 9
------------- (di)
------------- (cl) VT98
(sp) T8 --------------- (sp) 532
(ha) 86 --------------- (ha) B3
(di) - ------------------ (di) 7
(cl) HB7 --------------- (cl) 4
------------- (sp) 4
------------- (ha) HT5
------------- (di) 986
------------- (cl)


Ik zat in de hand en was al 2 ruitenslagen kwijt. in combinatie met (cl) K en (sp) T kon ik me dus geen 5e hartenverliezer veroorloven. ik on natuurlijk spelen op (ha) B sec, of alle ruitens afdraaien en kijken wat er gebeurd, maar ik had bij Oost al (sp) H, (ha) V, (di) A,V gezien. West kon dus heel goed (cl) K hebben. ik bleef van de ruitens af en speelde (sp) 4. West was machteloos :twisted: hij mocht (sp) T en (cl) K incasseren maar daarna moest hij toch echt OF mijn dummy aan slag brengen met (sp) 9, of (cl) V, OF hij moest harten naar mijn vorkje toespelen :D

Deze ingooi leverde 100% op. joepie.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: spelen op het junioren NK

Post by nijn11 »

Hey - krijg ik nu punten voor mijn analyse? :D
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: spelen op het junioren NK

Post by nijn11 »

willemm wrote:
nijn11 wrote:Hey - krijg ik nu punten voor mijn analyse? :D
je had zeker gespiekt.
Nope. Ben zelf ook verbaasd.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply