InterCity

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: InterCity

Post by K-J »

Grappig spel met veel kleine kansen. Ik neem de derde hartenronde en gooi in de dummy een klaver weg. Nu laat ik (cl) 8 doorlopen. Als west een vierkaart klaver heeft en oost heeft plaatje sec, dan heb ik 3SA nu gemaakt. Als de klavers 3-2 zitten heb ik het ook gemaakt, tenzij west een plaatje inlegt.
Stel dat west een plaatje inlegt, dan neem ik (cl) A en speel ik (di) AH. Nu speel ik klaveren naar de heer en schoppen naar de boer. Oost zit nu hopelijk ingegooid.

Volgens mij heb ik zo ongeveer al mijn kansen meegenomen, maar het tolt wat in mijn hoofd met alle mogelijke verdelingen die er zijn.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: InterCity

Post by nijn11 »

Aangezien ik zin heb in een leuk alternatiefje, neem ik de 2e harten, speel 4x ruiten met tussendoor een keer klaveren aas en speel harten (!) na. (en steeds klaveren weg uit dummy en schoppen uit de hand)
Althans, als basisspeelplan. Als de muiderberger dus een 3-5-4-1 heeft gehad. En dat is niet onwaarschijnlijk - ik zie rechts nou niet direct met een 5-3 hoog ophogen naar 3 (ha) .
Aan slag met de derde harten kan west schoppen voor mij ontwikkelen, of de hartens cashen. Rechts moet nu (sp) HV vasthouden en 2 klaveren.

Als de muiderberger een 3-5-1-4 heeft gehad, cash ik klaveren aas niet, maar gaat het ongeveer hetzelfde. Nu moet links op de drie rondjes ruiten iets weggooien en cash ik dus eerst schoppen aas. Links kan gratis één schoppen en één klaveren missen, maar dan?

Eh... nou gewoon, een hartje. D*mn! Het leek zo leuk.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: InterCity

Post by nijn11 »

Niet 5 (ha) en minimaal 4 laag?
Anyway - de verdeling lijkt nu duidelijk: 3-5-5-0 tegenover 4-3-1-5.

Hoe liep de eerste slag eigenlijk? Rechts welke prent? En wat gooit rechts weg op de ruiten?
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: InterCity

Post by K-J »

Nu west geen klaverplaatje heeft ingelegd ga ik ervan uit dat oost de vierkaart klaveren heeft als de klavers 4-1 zitten (het is wel heel ver vooruit kijken voor west om te zien dat hij van VBxx niet moet inleggen). Dat betekent dat west dus de ruitens heeft.

Vreemde nakomst die (sp) H, waarom speelt oost niet gewoon ruiten na :?: Ik kan me niet voorstellen dat hij briljant de (sp) V van zijn partner hoog probeert te spelen, maar het boeit eigenlijk niet, ik kan (sp) A altijd een rondje zakken. Het maakt niet uit wat oost naspeelt: Oost komt altijd in een zwarte kleuren dwang als hij (sp) HV en de vierkaart klaveren heeft (wel even (sp) A meenemen voordat je de ruitens gaat oprapen). Heeft west (sp) V dan moet hij maar een 2-5-5-1 verdeling gehad hebben. Dan kukelt (sp) V nu dus onder de aas.
Heeft west een 3-5-4-1 dan had ik het kunnen maken, maar heb ik verkeerd gegokt. Alleen verwacht ik deze verdeling niet, want dan heeft oost dus met een 4-3-2-4 verhoogd naar 3 (ha).
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: InterCity

Post by nijn11 »

K-J wrote:... Alleen verwacht ik deze verdeling niet, want dan heeft oost dus met een 4-3-2-4 verhoogd naar 3 (ha).
Met een 5-3-1-4 wel?
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: InterCity

Post by nijn11 »

willemm wrote:Eerste slag gooide rechts de vrouw, en een middenkaart terug. Op de tweede ruiten gooit rechts een schoppen. Op de derde en vierde ruiten ook.
De 4e ruiten cash ik nog niet, maar wel (cl) A. En ga er dan met harten uit. Geloof ik.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: InterCity

Post by K-J »

willemm wrote:In de praktijk maak je het altijd wel met KJ's speelwijze, maar ik dacht dat er misschien een probleem zou zijn als rechts schoppenheer zou naspelen. Maar zoals KJ al opmerkte heb je dan altijd een dwang tegen rechts.
Nu de klavers 3-2 zitten zou mijn oma (als ze nog leefde) deze 3SA ook geeuwend binnengetikt hebben. Hartens 2x duiken en een klaver afgeven aan oost en je kan zelfs een overslag claimen! :)
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: InterCity

Post by nijn11 »

Interessant 3 (ha) -bod trouwens. En een boeiend doublet ook. Er waren al wat biertjes genuttigd?
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply