juniorentraining denktank (2)

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

juniorentraining denktank (2)

Post by Floris »

nogmaals een tegenspelprobleem. Het is nog steeds paren. N/allen kwets.

Ditmaal zit je Noord met:
(sp) 43
(ha) H65
(di) V85
(cl) HT742

het bieden:
jij - rechts - partner - links
pas - (pas) - pas - (1 (di) )
pas - (1 (sp) ) - pas - (3 (di) )
pas - (3SA) - a.p.

partner start met (ha) 7 (afspraken: kleintje plaatje, hoogste serie/doubleton, MUD). en dit is de dummy:
(sp) B7
(ha) AB4
(di) AH9643
(cl) V6

de leider denkt even na en legt (ha) 4. Je speelt (ha) H en de leider produceert (ha) 2. je denkt even goed na en concludeert dat partner waarschijnlijk gestart is van (ha) VT87, en dat de leider dus (ha) 932 heeft gehad. Wat speel je nu na?
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: juniorentraining denktank (2)

Post by K-J »

Ik pak (ha) H wel en speel als een suf konijn harten terug. Ik verwacht dat de leider eerst gaat proberen de ruitens hoog te spelen. Dan kom ik weer aan slag en kan ik de vierde harten van partner hoogmaken. Hopelijk komt partner in schoppen of klaveren nog aan slag om daarvan te kunnen genieten.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: juniorentraining denktank (2)

Post by Erik »

Willem heeft gelijk als hij zegt dat gelijk de heer nemen de leider twee harten entrees in de dummy geeft. De leider heeft echter genoeg aan één entree, dus dat boeit niet zo. Als de leider 5 ruitenslagen, 2 hartenslagen, 2 klaverslagen (via een geslaagde snit op de heer) en een schoppenslag kan maken voor 10 slagen, dan is hij niet meer tegen te houden. Je kunt schoppen switchen, maar als hij die één keer duikt ben je verder machteloos. Als de leider echter 3 schoppenslagen kan maken, dan kun je hem op 9 slagen houden door klaveren AH op te rapen, maar dat heeft dan nu geen haast. Als de leider 2 schoppenslagen en 1 klaverenslag kan maken, dan geeft klaveren na hem 11 slagen. Aan tafel had ik waarschijnlijk allang schoppen gespeeld om maat aan een slag te helpen, dus dat doe ik nu ook maar.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Post Reply